VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rickeeyy
#2840224
Hi allemaal,

Ik heb vandaag de cruise control hendel ingebouwd. Alle functies behalve cruise werken.
Met VCDS heb ik Code van module 16 ( Steering wheel) aangepast naar 4(Board Computer with Cruise). Deze waarde was 1(Board computer w/o Cruise).
Heb ook in 01 bij coding 07 de waarde via longcoding aangepast in byte 6 bit 0 naar “cruise control installed”.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... %29#Coding

Ben een stuk gaan rijden maar cruise control werkt niet.
Nu las ik dat ik ook in de 01 Engine de code moet aanpassen voor cruise. Echter als ik met VCDS naar 01 Engine module ga kan ik niet kiezen voor Coding II. Wel Coding -07. Deze Coding II(die ik nodig heb voor cruise) staat uitgegrijst.

Iemand hier ervaring mee en mogelijke oplossing?

Zo ziet het eruit in VCDS(foto van internet) Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rickeeyy op 18 jan 2023 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Rickeeyy
#2840228
Ik denk dat ik een verkeerd type stuurwiel module heb. Heb een gebruikte stuurwiel module besteld van een golf 5 met werkende cruise. Ik las dat niet altijd pin 13 aangesloten is welke dient voor cruise signaal. Anders kan ik het niet anders verzinnen dan dat er een sensor van rem/koppeling niet goed werkt.
door Mari
#2840230
... ik kan me vaag herinneren dat ze bij mijn MK5 destijds ook een module hebben moeten vervangen... mijn tweede MK5 had al CC standaard...
Gebruikersavatar
door Rickeeyy
#2840234
Ja, ik heb nu een module besteld vanuit een golf V met cruise. Hopelijk loop ik niet tegen nieuwe/andere problemen aan. Las ook dat er dan soms weer problemen komen met de stuurhoek sensor etc.

Ik zal hier wel weer updaten.
Mocht er iemand interessante tips of adviezen hebben dan graag delen, dank!
Gebruikersavatar
door Bartaggio
#2840235
Ik heb destijds bij mijn A3 ook een draad moeten trekken. Op mijn link staat ook:

"Add the Wiring from Steering Column Control Module to the Engine Control Module. This step used to be necessary before MY 2006/2007 but as of MY 2010 several Users have reported missing Wiring when the Vehicle was not Factory equipped with Cruise Control. Check the proper Wiring Diagrams for the Vehicle in question.
For Steering Wheel Control Module P/N 1K0-953-549-* check Connector/Pin T20/13.
For Steering Wheel Control Module P/N 5K0-953-549-* and 5K0-953-569-* check Connector/Pin T16/5."
Gebruikersavatar
door Rickeeyy
#2840244
Dank Bartaggio, heb het even doorgelezen. Ik heb een andere stuurmodule besteld en zal de pin even checken of die draad er in zit. Anders inderdaad draad trekken. Zag al mooie pin setjes zodat ik niet hoe te gaan solderen.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]