VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door erwinpolo1
#2840108
Goedenavond medeforummers😀

Ik heb een probleem met mijn auto en misschien kunnen jullie je kennis gebruiken om mij te helpen.

Een maand geleden was het enorm koud, begin december. Mijn auto wilde niet starten, zonder de accu op te meten heb ik een nieuwe accu gekocht. Accu gemonteerd en starten maar. Een dag later wilde de auto weer niet starten. Lag blijkbaar niet aan de accu.. dynamo laadt keurig op, en voltage op de accu is ook prima.

Accu maar eens goed vol gereden, daarna heb ik de auto tot vandaag gebruikt 3/4 weken geen probleem met starten gehad.

Vandaag wil ik de auto gebruiken, auto start niet.
En met starten bedoel ik, sleutel erin auto doet helemaal niks, dashboard is compleet zwart.

Startkabels erop gezet, en toen hoorde ik een vreemd geluid, het was een soort zoemende ventilator geluid bij de ventilatoren, had alleen de startkabels op de accu gezet en de auto nog niet gestart of de sleutels in het contact gezet.

Was de ventilator niet uitgegaan de vorige avond..?Afbeelding[/img]

Een maat van mij heeft uitleesappparatuur alleen kan hij niet aan autos sleutelen😂

Uitlees apparaat geeft de code 16864 koelvloeistof fan circuit 1, electrische storing sporadisch 009, open of kort gesloten met massa.

Kan een defecte ventilator de oorzaak zijn van continu een lege accu ?? Of is de code 16864 iets anders? Ventilator draait namelijk wel…

Vw jetta 1.6 benzine 2007 model

Kunnen jullie je kennis gebruiken om mij te helpen??
Bijlagen:
4EAD3304-56F7-43F5-B89E-6CA73AD0DB10.jpeg
4EAD3304-56F7-43F5-B89E-6CA73AD0DB10.jpeg (4.64 MiB) 514 keer bekeken
door Mari
#2840111
Tip: wanneer je een foutcode weet, raadpleeg de website van Gerrit Speek. Naast een uitgebreide omschrijving vindt je daar vaak ook tips om het probleem te verhelpen...

--> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16864.html


Er staan een aantal foutmeldingen in het lijstje in betrekking tot kortsluitingen naar masse of naar Plus, deze kunnen er voor zorgen dat een accu leeg loopt. Zoek de overige foutcodes ook even op en kijk of ze een overeenkomst hebben, bijvoorbeeld of ze op dezelfde kabelboom zitten e.d.

Wanneer ik een auto uitlees dan wis ik sla ik de foutcodes op, wis ze vervolgens en ga stukje rijden om te kijken welke terug komen... soms staan er hele oude foutcodes in die niet langer relevant zijn maar je wel op het verkeerde been kunnen zetten.
door erwinpolo1
#2840135
Hey,

Heb gisteren dubbel din eruit gehaald, om uit te sluiten dat het niet daar aan lag. Accu nog steeds leeg.

Heb vandaag ook de Koelventilator relais vervangen. Auto maakte constant ook een zoemende geluid. Heb een tik gegeven op de relais en het geluid was over, denk dat er iets van kortsluiting in het relais zit.

Nieuw relais gemonteerd, afwachten of morgen de accu nog vol zit. Is ie vol dan ligt het aan de relais…
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]