VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
door danny20danny
#2839971
Ik heb ineens sinds vorige week een vervelend vocht probleem, ik merkte dat de voorruit steeds moeilijker schoon te krijgen was. En onderin bijna tegen mijn dashboard hangen ook de druppels. Dit is alleen aan de linkerkant van de auto. Nu was ik vandaag de auto aan het wassen en zag ik dat er allemaal vocht bij het chassis nr zit achter de voorruit. Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
https://myalbum.com/album/ZFZUZqWX3Jy9nA/

Dingen die ik zelf heb geprobeerd zijn, rijden met airco aan en rijden zonder airco.
Net zolang warme lucht laten blazen tot dat alles weg is. (duurt echt wel 25 / 35minuten) En dan zit het vocht nog wel bij het chassis nummer.

Onder paravan gekeken en wat er schoon te maken viel heb ik gedaan.

Kortom iemand een idee?
door remko71
#2840030
Ik ben ooit monteur geweest bij Carglass. Ik weet uit ervaring dat het vervangen van ruiten een werkje is wat ervaring vereist. Onervaren monteurs willen nog wel eens te wild met de beitel hakken en lak meenemen. Het kitten is een werkje waar je een vaste hand voor nodig hebt.

Zit er ergens een roestrand in je raamsponning? Dat zou erop kunnen duiden dat je voorruit een keer vervangen is en de kitrand wellicht niet goed gelegd.

Verlies je toevallig koelvloeistof? Moet je regelmatig bijvullen? Dat zou kunnen duiden op een kapotte kachelradiateur.
#2844284