VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
door danny20danny
#2839971
Ik heb ineens sinds vorige week een vervelend vocht probleem, ik merkte dat de voorruit steeds moeilijker schoon te krijgen was. En onderin bijna tegen mijn dashboard hangen ook de druppels. Dit is alleen aan de linkerkant van de auto. Nu was ik vandaag de auto aan het wassen en zag ik dat er allemaal vocht bij het chassis nr zit achter de voorruit. Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
https://myalbum.com/album/ZFZUZqWX3Jy9nA/

Dingen die ik zelf heb geprobeerd zijn, rijden met airco aan en rijden zonder airco.
Net zolang warme lucht laten blazen tot dat alles weg is. (duurt echt wel 25 / 35minuten) En dan zit het vocht nog wel bij het chassis nummer.

Onder paravan gekeken en wat er schoon te maken viel heb ik gedaan.

Kortom iemand een idee?
door remko71
#2840030
Ik ben ooit monteur geweest bij Carglass. Ik weet uit ervaring dat het vervangen van ruiten een werkje is wat ervaring vereist. Onervaren monteurs willen nog wel eens te wild met de beitel hakken en lak meenemen. Het kitten is een werkje waar je een vaste hand voor nodig hebt.

Zit er ergens een roestrand in je raamsponning? Dat zou erop kunnen duiden dat je voorruit een keer vervangen is en de kitrand wellicht niet goed gelegd.

Verlies je toevallig koelvloeistof? Moet je regelmatig bijvullen? Dat zou kunnen duiden op een kapotte kachelradiateur.
#2844284
Inmiddels paar maanden verder en eigelijk sinds de vorst weg was trok het een beetje bij en bleef de condens weg. Echter nu vandaag sta ik me auto af te spuiten omdat er wat vogel sjit op mijn auto zat en precies in de overgang van de voorruit naar het dak. Blijk dat ik wel degelijk een lek heb. Ik denk namelijk dat de kit los is gelaten want ik zette de sproeier bovenin bij de voorruit en het liep zo mijn auto in. Ik had gelukkig al een afspraak bij de dealer staan voor het vervangen van wat rubbers. Maar is het normaal dat dit zomaar kan? Het is de originele Vw ruit en heb nagevraag of er ooit iets aan is gedaan en dat blijkt van niet. Ben benieuwd wat ze me morgen te zeggen hebben en hoe ze het denken op te lossen. Lijkt mij dat er maar een ding op zit en dat is die ruit opnieuw monteren
#2844294
Vandaag bij de dealer geweest en van te voren even bij de wasstraat geweest en alles aan de binnenkant laten zitten. Eindresultaat een hoop nat binnen in de auto en dealer heeft een nieuwe voorruit besteld die ze gaan plaatsen https://youtube.com/shorts/T_zTa5XhvSw?feature=share

Blijf het toch raar vinden. Eigelijk van de ene op de andere dag dit probleem. Meer mensen last van? Of van gehad?
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]