VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
#2839807
Ik stoor me sinds eerste gebruik, februari 2021, al vreselijk aan de app. Met name het feit dat de communicatie tussen wagen en de app verstoord wordt. Zo moet je in de wagen laadlocaties invoeren om in de app gebruik te kunnen maken van (uitgestelde) laadtijden. Binnen een paar uur verdwijnt de ingestelde laadtijd echter. Funest voor gebruik bij een dynamisch energiecontract!

Sinds deze week heb ik de overstap gemaakt naar energieleverancier Tibber. Die bieden in de app de mogelijkheid de ID wagens (en veel andere EVs) te koppelen en geautomatiseerd gebruik te maken van de goedkoopste tijden op dynamische tarieven. Terwijl de officiële overstap pas in januari gaat plaatsvinden werkt het nu al met mijn huidige aanbieder.

Doe er je voordeel mee!
door pvdvw
#2847161
Ik heb ook een ID4 en ben er ook achter gekomen dat uitgesteld laden niet werkt (zonder app).

Je moet eerst je huidige locatie in de auto invoeren maar die blijkt na enige tijd (hoeveel?) weer te verdwijnen. Vervolgens gaat hij niet laden op het ingestelde tijdstip en sta je 's-morgens met een lege batterij.

Is die een bekend probleem en is er een oplossing voor?
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]