VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
#2839270
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn golf 7 1.6 tdi
De verwarming aan de rechter zijde word niet warm. Nu heb k er veel over gelezen. En is mijn kachel radiateur al vervangen. Ik dacht dat dit het probleem wel zou verhelpen. Maar helaas. Zat wel veel rotzooi in en de rechter kant word nu wel warmer dan voor heen. Dus geen verspilde moeite 😁. Ik heb de rechter stel motor van de verwarming er ook al uit gehaald en die werkt prima de klep hoor je ook netje heen en weer gaan net als de linker kant. De kleppen resetten heb ik ool al meerder malen gedaan. Auto komt ook netjes op temperatuur alles werkt zo als het hoort. Kan het zijn dat de stelmotor wel draaid maar toch niet goed functioneerd? Wil hem best vervangen. Maar hij doet het nog wel dus lijkt mij niet nodig. Ik heb wel gelezen dat dat meestal het probleem oplost. Volgende stap is stap is denk ik laten uit lezen en kijken of het eventueel een sensor is. Maar hij blijft koud aan de rechter kant bij de voeten op het gezicht en op de voor uit. Als een sensor het niet doet kan het dan wezen dat alles koud blijft?
#2839281
Begin maar met uitlezen... als er rotzooi in je kachelradiateur heeft gezeten, dan hoop ik dat je de motor gespoeld hebt voordat je er een nieuwe in hebt gezet anders heb je zometeen weer een verstopping (spreek uit ervaring)...

De stelmotoren geven ook vaak problemen, maar dat zal bij uitlezen wel naar voren komen... Als je met VCDS in de meetwaardeblokken kijkt kun je precies zien wat de stelmotoren doen. Bij mijn laatste beurt/apk is de stelmotor aan de bijrijderszijde ook vervangen, die werkte nog maar in een heel klein gebied (calibreren/basisafstelling meermaals uitgevoerd zonder succes).
#2839283
Je er kwam inderdaad veel rotzooi uit de kachel radiateur en hele systeem is gespoeld. En met reinigingsmiddelen gespoeld en daarna weer gevuld. Gisteren was hij nog iets gezakt en netjes an gevuld. Eergisteren de stel motor los gehaald en weer gemonteerd die gaat wel helemaal naar boven en helemaal naar beneden. Zo als ik begrijp was dat bij u het zelfde dus. Maar ging hij niet helemaal open en dicht? En na vervanging was het goed? In zal van de week een maat van mij vragen of hij tijd heeft om hem uit te lezen.
#2839290
... de klep kan op het oog wel werken, maar de realiteit zal anders zijn... na plaatsen zal je ze de basisafstelling moeten geven zodat de boordcomputer weet wat open en dicht is... In de meetwaarde blokken kan je zien op welke "stand" de klep staat, die moet van 0 naar 255 kunnen bewegen, bij mij bleef hij bij een bepaalde waarde hangen... Na meermaals de basisinstelling gedaan te hebben zonder resultaat kan je niet anders concluderen dat de klep stuk is... Heb dat terug gekoppeld aan de garage die het onderhoud doet, die hebben er ook nog naar gekeken en zijn tot dezelfde conclusie gekomen.... klep vervangen en het is weer overal lekker warm in de auto.
skippy24 vinden dit leuk
#2847521
Goedemorgen, mijn naam is Moes.

Heb hier ook last van. Hoe zie je de meetblokken in vcds en hoe stel je die dan weer goed af. Ik heb namelijk ook dit probleem en monteer vandaag de stelklep. Graag jullie hulp hiervoor nodig. 😊
#2847524
De meetwaardeblokken kan je bekijken door de betreffende module te selecteren uit het hoofdmenu en vervolgens te kiezen voor meetwaardeblokken of voor geavanceerde meetwaardeblokken. Ik vind geavanceerde meetwaardeblokken wat makkelijker omdat je daarbij de meetwaardes die jij wil zien kan selecteren ipv door alle kanalen te lopen en de juiste te vinden!
__measuringblocks.jpg
__measuringblocks.jpg (55.44 KiB) 879 keer bekeken
#2847536
Helaas is de onderdeel niet binnengekomen, wel zijn er deze 2 foutcodes. Die terugkomen.

2 Faults Found:

1048834 - Functional Limitation due to Energy Management
B10CD 00 [008] - -
[New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 6
Reset counter: 93
Mileage: 232447 km
Date: 2024.01.06
Time: 14:38:37

Voltage terminal 30: 11.2 V
Auxiliary heater: in stages-Enabling for auxiliary heater operation: No enabling
Auxiliary heater: in stages-Act.val.: 1
Auxiliary heater: in stages-Specified value: 3
Auxiliary heater: in stages-Specified value for control: 3

1048835 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 00 [008] - -
[New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 67
Reset counter: 97
Mileage: 232447 km
Date: 2024.01.06
Time: 14:40:50

Voltage terminal 30: 13.4 V
Auxiliary heater: in stages-Enabling for auxiliary heater operation: Enabling stage 3
Auxiliary heater: in stages-Act.val.: 3
Auxiliary heater: in stages-Specified value: 3
Auxiliary heater: in stages-Specified value for control: 3
#2847547
skippy24 schreef: 14 jan 2024 10:31 Bedankt topper! En na de installatie van de stelmotor hoe doe je de basis instelingen/ inleren. (Ik zie het al bij 04.)

Welke groep is trouwens dat je kan zien dat het van 0 naar 255 moet gaan. In blocks
Wel in de juiste module gaan zitten... 08 HVAC... de foto die ik gepost heb ik van 01 Engine, was de eerste de bestue die ik online tegen kwam...

Welke groep meetwaardeblokken het precies is weet ik niet uit het hoofd, loop er even doorheen kom je ze van zelf tegen. Ik gebruik om die reden de advanced measuring blocks, omdat je daar een zoekfunktie hebt om de juiste snel te kunnen vinden...
skippy24 vinden dit leuk
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]