VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Helga93
#2838439
Hi,

Wie kan mij helpen?
Ik ben in het bezit van een golf 7 GTE, nu is het probleem dat ik mijn Apple CarPlay wel verbonden krijg met Android maar niet met mijn iPhone.
Mijn iPhone kan ik wel verbinden met iemand anders z’n auto dus het ligt niet aan de telefoon.
Ik hoorde via via dat het kan liggen aan de media in dat die vernieuwd moet worden maar wat moet ik er dan inzetten?

Hopelijk heeft iemand voor mij de oplossing ;-)
door Mari
#2838441
... heb het eerder ergens gelezen, dat het inderdaad aan de USB-poort kan liggen die je gebruikt om je telefoon te koppelen met het infotainmentsysteem... schijnen verschillende types te zijn...

Mogelijkerwijs kun je middels de zoekfunctie van het forum het betreffende topic vinden waarin dit beschreven staat.

Edit: Heb even moeten zoeken, maar heb het betreffende topic gevonden -- viewtopic.php?f=8&t=203447&p=2810038
Helga93 vinden dit leuk
#2838442
Het is zeer bijzonder dat je wel met een Android telefoon Apple Carplay krijgt en met een iPhone niet....
Voor Android telefoons is dit voor zover mij bekend 'Android Auto'

Mogelijk dat 'Apple Carplay' nog niet is vrijgeschakeld voor jouw auto en 'Android Auto' wel ??
Als je dit bij de VW dealer laat doen, dan is dit een vrij kostbare aangelegenheid.
Een forumlid genaamd @Antera kan dit ook voor je doen, voor een fractie van de prijs die je bij de dealer betaald.

Neem via dit forum even contact op met Antera, en hij zal je precies weten te vertellen wat er allemaal mogelijk is en welk prijskaartje er aan hangt.
Helga93 vinden dit leuk
#2838446
Helga93 schreef: 31 jul 2022 21:17 Ook via usb pakt hij hem niet helaas ik ga eens kijken welk type er nu in zit en eventueel een andere bestellen
Heb je trouwens een Discover pro versie, want die werkt bij mij via usb wel.
Mogelijk dat de standaard discover dit niet doet.
#2839218
Goedenavond,
Ik heb inmiddels de ‘juiste’ media in aansluiting binnen alleen nu het volgende probleem..
Als ik het nieuwe media in blokje aansluit dan laad mijn telefoon niet op dus kan hem ook niet verbinden met mijn auto.
Moet deze eerst ingelezen worden?
#2839224
Nee ik moet hem met kabel verbinden, op mijn telefoon heeft hij niks aan en de auto ook niet.
Ik heb een originele iPhone kabel gebruikt.
Ik heb de oude media in er terug in gezet en dan laad hij wel op.
Ik zal een kijken of ik iemand kan vinden met een andere iPhone
#2839229
Ok, hoe bedoel je precies ik moet hem met de kabel verbinden? Naar mijn weten werkt Apple Car Play alleen met een kabel en nooit draadloos. (alleen de carkit functie werkt draadloos)
Als je de radio op het App scherm hebt staan en je sluit de iPhone met de kabel aan gebeurt er nu dus helemaal niets?

Het zou zoals ik hierboven lees ook aan de software-versie van de radio kunnen liggen. Misschien dat je jou huidige software-versie hier nog kan vermelden (voor de kenners).
#2839231
2.0GTI16v schreef: 17 okt 2022 20:42 Ok, hoe bedoel je precies ik moet hem met de kabel verbinden? Naar mijn weten werkt Apple Car Play alleen met een kabel en nooit draadloos. (alleen de carkit functie werkt draadloos)
Als je de radio op het App scherm hebt staan en je sluit de iPhone met de kabel aan gebeurt er nu dus helemaal niets?

Het zou zoals ik hierboven lees ook aan de software-versie van de radio kunnen liggen. Misschien dat je jou huidige software-versie hier nog kan vermelden (voor de kenners).
Ik wil hem met de kabel verbinden normaal hoort hij dan mijn telefoon op te laden maar dat doet hij dus niet en krijg hem ook niet verbonden.
Idd als ik hem aansluit als ik hem op appconect zet doet hij niks.

Ik ga eens kijken welke software-versie ik nu heb.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]