VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door wimenjoke
#2838394
Ik wil een tool aanschaffen om mijn Golf VII GTE uit te lezen en te onderhouden zoals bijvoorbeeld plaatsen nieuwe remblokken en schijven.
Hierbij moet je de remmen instellen.
Tevens kan ik eventueel een nieuwe accu zelf aanmelden in het systeem.
Wat is een redelijk, qua prijs en kwaliteit, apparaat en wat gaat dit kosten.
Op internet staat zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Eventueel graag een universeel bruikbaar apparaat om ook de BMW van mijn zoon te onderhoudem
door Mari
#2838397
... BMW laten inruilen voor een VW ;-)

Universele tools zijn in het begin leuk, tot je wat meer wilt en het daarmee niet kan. Lees je goed in over de diverse tools, of ze wel kunnen wat jij van plan bent ermee te doen. Ik heb in het verleden ook een universele tool gehad, korte tijd later een originele kabel van Ross-Tech aangeschaft...
Gebruikersavatar
door JUUL
#2838400
100% met Mari eens. Alleen in jouw geval heb je niets aan VCDS als je ook andere merken wilt uitlezen, kalibreren en inleren. Merken zoals Autel en iCarsoft heb ik erg goede reviews over gelezen (maar neem het niet van me aan en google maar).

Zelf heb ik me verdiept in iCarsoft, ik heb momenteel een iCarsoft VAWS v1.0 waar ik VAG auto's mee kan uitlezen. Voor mijn doeleinden voldoet deze prima, maar ik wil graag upgraden naar de iCarsoft CR Max voor precies dezelfde redenen die jij opnoemt. Het ligt een beetje aan jouw budget en wat het apparaat moet kunnen, je hebt ze al vanaf 140,- en kan oplopen tot wel 1550,- afhankelijk van merk en model.

Een ding is zeker, voor VAG auto's is VCDS de koning. Daar kan een universele scantool niet tegenop.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2838631
Ik zie veel wensen en long coding en adaptatie zie ik vaak een gebrek bij dit soort tools dan neig ik toch naar odb11 en of vcds en een algemene scanner er naast zo heb ik het.
Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]

Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]