VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2838290
Inderdaad, als je alles toch los hebt liggen zou ik ook meteen alles (laten) vervangen. Dit is een klus die je qua tijd en kosten niet 2x kort achter elkaar wilt (laten) doen. Daarnaast is jouw d.riem met 85dkm al bijna aan vervanging toe, als deze knapt zit je met aanzienlijke hogere kosten. Dus waarom het risicico nemen?
#2838420
Betreft een Golf 7, 1.4 TSI (122 pk), DSG7

De tandriem zit aan de andere kant van de motorruimte, RV als we vanuit de auto kijken en de waterpomp zit LV. Deze onderdelen zitten dus niet naast elkaar en de tandriem wordt ook niet gedemonteerd als de waterpomp vervangen wordt.

Wat Volkswagen voorschrijft is het volgende: "Motoren met tandriemen die geen voorgeschreven vervangings- of controle-interval hebben, zijn constructief voor een lange levensduur ontworpen. Volkswagen adviseert een controle van de tandriem na 300.000 km of na 15 jaar." De tandriem van mijn auto heeft geen voorgeschreven vervangings- of controle interval.

Advies VW-dealer:
- Vervangen is niet noodzakelijk.

mvg,
Dinesh65

PS: ik weet niet hoe ik een afbeelding kan invoegen in dit bericht, anders post ik de foto's die de VW-dealer mij heeft gestuurd...
#2845335
Ik heb een vraag over het (eventueel) vervangen van de distributie-riem of ketting.
Ik heb een vw-golf van 2019 met een TSI 1.5 morot van 131 PK. (T 326 GP)
Km.stand 95000.
Mijn vraag: Wanneer / welke km stand moet de distributie-riem / ketting worden vervangen ?
Bij dit type motor een riem of ketting ?
Bij voorbaat heel hartelijk dank !!
#2845356
Dinesh65 schreef: 26 jul 2022 17:37 Betreft een Golf 7, 1.4 TSI (122 pk), DSG7
Dat blok heeft geen riem maar een distributieketting.

Bij mijn Golf 6 met 1.4TSI (122pk) is met ca 90.000km bij de vorige eigenaar in Duitsland de ketting vervangen. Nu heb ik last van kettingrammel bij starten en een onregelmatige stationairloop. Garage geeft aan dat vermoedelijk alleen de ketting is vervangen en niet de complete distributieset. De rammel bij starten heb ik al meerdere malen gehoord dat dat standaard is voor deze blokken, dus ik hoop dat het niks met de ketting te maken heeft. Volgende week worden nog de injectors verwijderd en gereinigd, hopelijk lost dat het probleem op, anders toch maar de distributieset. Ik ben uitgekakt met ideeën wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Is jouw auto al uit de garantie?

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]