VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Remon86
#2837982
Hallo allemaal.

Sinds zondag heb ik mijn eerste golf 1 cabrio.
Nu heb gister in de regen gereden. En toen werken mijn ruitenwisser gelukkig helemaal zoals het hoort. Gisteravond toen het niet meer regende wou ik mijn ramen even schoonmaken met de wiswas en toen werkte alleen de rechter ruitenwisser nog goed. De linker deed af en toe een beetje mee, maar zeker niet zoals het hoort. Vandaag heb ik nog even gekeken. En als ik de linker wisser omhoog klap draait hij gewoon netjes mee in het zelfde ritme als de rechter. Als ik hem neer klap en een klein beetje ondersteun ook. Laat ik hem los blijft hij weer hangen.

Vandaag wel gelijk maar even nieuwe wisserbladen besteld. Hoop ze snel binnen te hebben.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe het op te lossen is? Zou namelijk graag 2 werkende ruitenwissers hebben namelijk. 👍👍

Remon
Bijlagen:
DF19F600-649F-4098-B4EE-D8D80FA0FCD6.jpeg
DF19F600-649F-4098-B4EE-D8D80FA0FCD6.jpeg (3.28 MiB) 872 keer bekeken
Gebruikersavatar
door Bartaggio
#2837983
Gefeliciteerd met je cabrio 👍

Grote kans dat de vertanding op de ruitenwisserarm grotendeels verdwenen is waardoor die niet meer meegenomen wordt. Je kan ook geluk hebben dat de moer los is gelopen maar dan zou je de hele arm vrij makkelijk moeten kunnen bewegen.. Ik zou de ruitenwisserarm even loshalen en kijken of je daar wat ziet
door Remon86
#2837984
Dat idee had ik ook al. Had net nog even getest. Nu regent het weer flink. Kon ik mooi uitsluiten of het door droogte kwam. Dat was het dus niet. Maar als ik op aansluiting van de arm op de motor drukte werkte hij wel een beetje. Zodra het droog is zal ik arm er even afhalen. De moet zit wel goed vast. Dat had ik al gekeken. Zijn hier nog goed onderdelen voor te krijgen als het versleten is?
door Remon86
#2837987
Tussen de buien door even kunnen kijken. En het was inderdaad de verbinden die te los was. Voor nu even opgevuld met een stukje tape. Ga wel even kijken of ik er iets meer permanents voor kan vinden.
Gebruikersavatar
door mano
#2837989
Leuke cabrio! "Alles" is gelukkig nog goed voorhanden voor deze cult oldtimer.
Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]