VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
#2837118
Sinds 10 maanden in bezit van een ID4 First 77KW en warmtepomp
Wij zijn erg ontevreden over de max actieradius in deze periode van het jaar
Ik haal met moeite 300km bij een volle accu !!
Dealer heeft alles nagekeken, en we moeten wachten op een update !!!
Zoals gewoonlijk doet Pon niets !!!
Niet bekend wanneer de update komt !!!
Zal wel na de winter zijn
Uiteindelijk erg ontevreden over de actieradius in de winter !!
Deze auto aangeschaft om de actieradius van 520km
#2837163
Tja, heel herkenbaar EvdST1959! Ik heb er hier ook al een lijntje voor geopend. 100% vol haal ik met mazzel 300km (snelweg kilometers). Veel lokale kilometers rijdt het zuiniger maar die beloofde 525km op 100% acculading is flauwekul.

Maar op welke update moet je wachten dan? Dé update die ineens 450 of 500km uit dezelfde acculading weet te persen? Ik weet dat Kia met hetzelfde vermogen van de accu er inderdaad veel meer kilometers uit weet te halen. Mocht er iemand van Volkswagen meelezen, dan is het misschien verstandig dat Volkswagen even een belletje naar Kia doet voor wat hulp? :-)

Tot die tijd veel laadpalen zoeken en opladen.
#2837166
Dit forum staat geheel los van het concern VW, dus de kans dat er iemand van VW meeleest is bijzonder klein en dat ze wat doet met wat hier gepost wordt is nog veel kleiner...

Vanaf het moment dat de eerste ID3's en ID4's geleverd zijn lees je al over een veel kleiner bereik dan opgegeven... Het opgegeven bereik is onder ideale omstandigheden, iets wat jij als bestuurder niet mee gaat maken. Ergens op dit mooie forum is al eens gepost hoe men aan deze waardes komt en wat er aan die waardes niet klopt (met de zoekfunktie zou dit topic te vinden moeten zijn).

Dat er ook behoorlijk wat mis is met de software is ook vanaf het begin bekend, oplossen ervan gaat traag en ik geloof ook niet dat ze middels alleen het aanpassen van de software het bereik ineens richting de opgegeven waardes gaan krijgen... Ben je voorgelogen bij de verkoop van je auto? Deels, maar je had jezelf ook even kunnen inlezen alvorens alles te slikken als zoete koek. D'r is geen enkele electrische auto die het opgegeven bereik haalt, de een zit er wat verder vanaf dan de ander...
Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]