VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door Daniël1998
#2836987
Beste leden,

Momenteel rijd ik een Golf 7.5 Highline Business R. Nu ben ik opzoek naar wat nieuws.
Gezien ik redelijk tevreden ben met mijn huidige auto overweeg ik om te upgraden naar de Golf 8 R line.
Het mooiste aan de Golf 8 R-line vind ik de led strip (IQ Light) in de voorgrill. Weet niet waarom, maar vind dat altijd zo indrukwekkend om te zien. Maar ik dwaal af. Even terug naar het begin.
Een grote minpunt van mijn huidige auto, wat ook zo is bij de Golf 8, is het schakelgedrag en de late gasresponse. De koppeling van mijn huidige auto was al bij de 55000 km aan vervanging toe. Gelukkig wel netjes vervangen onder de fabrieksgarantie. Ik heb geen zin om datzelfde gezeik bij de Golf 8 te hebben. Wat ik had kunnen doen, maar nooit heb gedaan bij mijn huidige auto, is de dsg bak + motor te tunen. Mocht ik voor de golf 8 gaan, dan weet ik bijna zeker dat ik dit wel ga laten doen.
Helaas hoor en lees ik veel negatieve zaken over de Golf 8. De assistentsystemen hebben vaak last van kwaaltjes tijdens het rijden. Verder las ik ook wat over het infotainmentsysteem (navi reageert soms niet, valt soms uit etc).
Ik weet niet of er inmiddels al vanuit VW wat is gedaan tegen deze problemen, maar zolang deze problemen nog niet zijn opgelost, ben ik nog niet overtuigd van mijn volgende auto.
Wat is jullie advies en wat zijn goede alternatieven in dezelfde prijsklasse?

Hoor het graag!
#2837410
Die led strip tussen de koplampen staat los van de IQ lights. Is een optie van 80,00. Als die strip er op zit wil dus nog niet zeggen dat de auto ook IQ lights heeft.
door dahlback
#2837520
Die strip is idd alleen een optie maar de IQ lights zijn zeker de moeite waard. Alleen is het je waard om nu in een platform te rijden met een hoop software problemen? Nieuwe Leon en ook de Octavia hebben er nu veel last van en je moet ermee kunnen leven om vaak bij de dealer te zijn voor updates en vervanging van onderdelen.
#2837522
Rij nu een paar duizend km in een golf 8 maar tot op heden weinig softwareproblemen. Niet meer dan met mijn vorige auto, een 2019 Mazda 3.
#2837524
Ik las het inderdaad. Nu is het wel zo dat op forums voornamelijk de probleemgevallen voor het voetlicht komen. Mensen zonder problemen hebben ook niets te melden.
door dahlback
#2837527
Het zijn niet alleen de forums maar ook de grotere websites en de dealers geven het zelf toe maar weten geen oplossing te vinden. Na meer dan 7 keer bij de dealer geweest te zijn voor van alles is het klaar voor mij.
Wel jammer want het is een mooie auto maar de problemen stapelen op.
#2837530
Dat is balen inderdaad. Hoop dat het me bespaard blijft. Heb met mijn vorige auto al veel teveel ongein meegemaakt, en baalde daar als een stekker van.
#2837821
carfanatics schreef: 03 mar 2022 22:02 Die led strip tussen de koplampen staat los van de IQ lights. Is een optie van 80,00. Als die strip er op zit wil dus nog niet zeggen dat de auto ook IQ lights heeft.
Zitten die led strips standaard op de R-Line modellen? Ik vind het namelijk echt een must die optie. En weet je of dat achteraf in te bouwen is?
#2837823
Ik heb nog geen problemen gehad. Alles werkt zoals het hoort. Nog niets geüpdatet ook. Die led strip zit volgens mij niet standaard op de R line modellen. Moet je apart bestellen.
#2837832
carfanatics schreef: 25 apr 2022 20:37 Ik heb nog geen problemen gehad. Alles werkt zoals het hoort. Nog niets geüpdatet ook. Die led strip zit volgens mij niet standaard op de R line modellen. Moet je apart bestellen.
Super fijn dat je geen problemen hebt! Als ik zo de berichten op dit forum lees, regent het klachten .. Ik zie inderdaad op sommige R-Line modellen de led strip niet op de foto's. Even uitzoeken of dat achteraf nog geplaatst kan worden.
Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]