VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
  • Gebruikersavatar
door Arkan
#2836958
Ons dak kraakt als we door een bocht gaan of over een drempel e.d.
We zijn 3x hiervoor naar de Wealer dealer gegaan in Roermond. Ze hebben de rubbers ingevet, maar het is nog steeds niet opgelost. Nu wordt er een 4de afspraak gepland en gaan ze het hele dak eraf halen om te kijken waar het aan ligt.
Herkennen jullie dit probleem?
door Mertens
#2836960
hoi Arkan... dat klinkt bekend... het is bij mijn ID.4 Max nog niet zo erg maar ik hoor het wel. Vooral als het wat kouder is, hoor ik het. Jij ook?
Gebruikersavatar
door daNpy
#2836973
Best kans dat het in het mechaniek zit. Het is een dak wat ook open kan, toch?
door Arkan
#2837003
Wij horen het gekraak altijd. De dealer zegt ook dat niet hoort. Bij onze dealer hebben ze dit probleem nog niet eerder gehoord.
Misschien moeten jullie het ook melden bij de dealer.
Gebruikersavatar
door daNpy
#2837006
Arkan schreef: 31 jan 2022 23:34 Nee hij gaat niet open
Oei dan zit het in het "werken" van het dak zelf onder belasting (drempel, bocht).
Als ze het dak eruit halen is de kans veel kleiner dat ze het gaan vinden, je kan dan moeilijk dezelfde stress op het dak aanbrengen.
door TKG
#2837084
Krakend panoramadak id.4 is een bekend euvel. Mijn auto is hier op aangepast . Niet alle dealers zijn bekend met het probleem. VAG heeft hier een manifest voor uitstaan. Geeft dit aan bij je dealer . De oorzaak is gekraak van de rubber zetting van het dak. Als oplossing is een een speciaal kitje voor de dealer beschikbaar. In de kit zitten speciale wiggen waarmee ze ruimte maken tussen het panoramadak en het dragende gedeelte. Speciaal vet wordt aangebracht op de nopjes waar het glas op steunt. Bij mij in augustus uitgevoerd. Nooit meer een kraakje uit het panoramadak gehoord. Succes iedereen .
door Mertens
#2837162
Dat is goed nieuws TKG. Ik ga ze maandag gelijk bellen. Bij mij heb ik de 1e maanden geen gekraak gehoord maar vooral de laatste weken hoor ik het, en het wordt steeds erger. Vooral bij bochten en hobbels. Dank voor je tip!
door Arkan
#2837638
Bij ons dak hebben ze ook 2x met kit gedaan, maar dit had niets geholpen. We hebben toen weer geklaagd hierover en uiteindelijk hebben ze het panorama dak vervangen 5 weken geleden, maar het gekraak is terug bij hobbels en bij een oneffen wegdek.
door TKG
#2837656
Hier nu al meer dan 9 maande kraakvrij. De fix is in juli 2021 bij van mossel Tilburg uitgevoerd . Nergens meer last van.
door Marcompaan
#2839806
Ik dacht, tot mijn schrik, dat het gekraak ook mijn wagen had "geïnfecteerd". Na wat speurwerk met vrouw achter het stuur bleek dat de haak rechtsachter die de rugleuning op zijn plek moet houden het gekraak veroorzaakt. Stukje rubbertape ertussen en gekraak is weg.

Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat dit voor eenieder het probleem is ipv het panoramaraam, maar voor een deel zou dat kunnen zijn...
door Mertens
#2840573
Goh, op 30 januari 2022 (!) had ik ook aangegeven dat het dakraam van mijn ID.4 aan het kraken was. Dat is 'gerepareerd' met de officiële reparatiekid bij de officiële volkswagen garage.

Laat het nou toch precies een jaar later wéér het geval zijn. Sinds eind januari heb ik weer een krakend dakraam. Een leuk hobbeltje, een b-weg, het maakt niet uit... het kraakt als een dolle.

24 februari gaan ze er weer naar kijken. Ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen. Toch maar eens naar de nieuwe ID.7 kijken ;-)
door ldbraber
#2840587
Hier hetzelfde. ID4 1st. Al 2 keer behandeld door de dealer maar in de winter hetzelfde. Anders dan rubbers smeren weinig aan te doen denk ik. Glas maakt de stijfheid vd carrosserie gewoon minder. Had overigens hiervoor een gte met panoramadak en daar hetzelfde. Dus ben er aan gewend inmiddels :-)
door Arkan
#2841406
Nadat het dak bij ons was vervangen is het gekraak weer teruggekomen en weer de randen opnieuw ingesmeerd. Op weg naar Parijs in België ging het dak helemaal tekeer! Ik dacht bijna dat het dak naar beneden kwam.
Nu zeggen ze bij de dealer dat de klacht voor de zoveelste keer opnieuw beoordeeld moet worden. Hoe vaak moet het nog beoordeeld worden totdat er een definitieve oplossing hiervoor komt. 😡

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]