VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2836120
Beste,

Ik heb sinds Zaterdag een Golf 7 Sportsvan uit 2019 Highline. Hij heeft 4 SD kaart, USB, CD, App Connect en Car-Net.

Maar nu vraag ik me af, welke film media kan ik afspelen?
stel ik zet een film op USB, zou die gewoon afspelen, MKV, MP4 of wat dan ook, zou gewoon afgespeeld worden??


Ik ben op zoek naar een VW LTE Stick, maar helaas nog geen 1 gevonden op Ebay.de, Google, Amazon en Marktplaats.

Iemand zei ook dat je een Media Box kan kopen, die je via USB aansluit en dan je App-Connect draadloos kan verbinden ipv met Kabel. Kan je dan ook Netflix en uTube afspelen. Klopt dat? Weet iemand ook zo een media box, welke merk, type of model goed is.

Dank je :-D
#2836143
scoop1 schreef: 01 dec 2021 13:20 Ik ben op zoek naar een VW LTE Stick, maar helaas nog geen 1 gevonden op Ebay.de, Google, Amazon en Marktplaats.
Koop een Huawei E8372 Modem (stick) voor mobiele netwerken.
Dit is goedkoper dan een VW LTE stick en werkt evengoed, zoniet beter.
Heb er zelf ook 1.
scoop1 vinden dit leuk
#2836224
Antera schreef: 02 dec 2021 17:47 Media systeem kan geen films afspelen dit kan alleen de Discover pro of via een tool voor je android telefoon met een programma
Dank. Dan weet ik dat. Helaas geen Samsung. Alleen iPhone hier.
#2836225
MarTiguan schreef: 02 dec 2021 19:19
scoop1 schreef: 01 dec 2021 13:20 Ik ben op zoek naar een VW LTE Stick, maar helaas nog geen 1 gevonden op Ebay.de, Google, Amazon en Marktplaats.
Koop een Huawei E8372 Modem (stick) voor mobiele netwerken.
Dit is goedkoper dan een VW LTE stick en werkt evengoed, zoniet beter.
Heb er zelf ook 1.
Dank voor je antwoord. Heb jij ook de E8372/820 versie? Weet je dat?
Op de vwforum UK, raden ze de 820 aan. Maar die is best prijzig nu.
Ik heb in een VEILING de VW Stick op ebay gewonnen voor €25. Hij is momenteel onderweg. Maar ik heb maar 1 usb poort in de Golf 7 2019. Bij de Poke daaronder.

Die usb poort gebruik ik met me iPhone voor Apple Carplay.
Waar moet ik de USB Stick dan aansluiten?
Ik lees op UK forum dat de VW Stick alleen werkt als hij direct in de USB poort zit aangesloten.
En met USB Hub of Splitter aansluiten heeft ook geen zin, want dan doet hij het toch niet.

Want ik dacht voor mij is enige optie, ik zou hem in de USB Oplader via de 12v/24v pluggen. Maar ik lees hij werkt daar ook niet echt.

Heb jij ervaring mee? Is je Huawei direct in de USB poort van je Auto geplugd? :-(
#2836226
scoop1 schreef: 10 dec 2021 21:38
Dank voor je antwoord. Heb jij ook de E8372/820 versie? Weet je dat?
Op de vwforum UK, raden ze de 820 aan. Maar die is best prijzig nu.
Ik heb in een VEILING de VW Stick op ebay gewonnen voor €25. Hij is momenteel onderweg. Maar ik heb maar 1 usb poort in de Golf 7 2019. Bij de Poke daaronder.

Die usb poort gebruik ik met me iPhone voor Apple Carplay.
Waar moet ik de USB Stick dan aansluiten?
Ik lees op UK forum dat de VW Stick alleen werkt als hij direct in de USB poort zit aangesloten.
En met USB Hub of Splitter aansluiten heeft ook geen zin, want dan doet hij het toch niet.

Want ik dacht voor mij is enige optie, ik zou hem in de USB Oplader via de 12v/24v pluggen. Maar ik lees hij werkt daar ook niet echt.
Heb jij ervaring mee? Is je Huawei direct in de USB poort van je Auto geplugd? :-(
Ik heb deze https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=huawei+E8372 bij BOL.com gekocht. voor € 56,-

Het voordeel van de Huawei stick (ofwel het nadeel van de VW LTE stick) is dat je de Huaweistick gewoon (via een 12V > USB adapter) op de 12V aansluiting kunt aansluiten, b.v. in je kofferbak als je daar een 12V aansluiting hebt.
De Huawei-stick gaat dan AAN op het moment dat je de motor start/contact aanzet, en is binnen een paar seconden werkend. En weer UIT op het moment dat je het contact uitzet. Je hoeft hier dus niet meer naar om te kijken en geen (data) USB-poort voor op te offeren.

De VW LTE stick die MOET persé WEL in de (data) USB-poort van je auto, waar je ook je telefoon op aansluit voor Carplay of Android Auto... en die data USB-poort heb je waarschijnlijk maar 1, dus da's niet handig.
Die VW LTE stick maakt namelijk op een andere manier contact met je auto dan de Huawei stick doet, en kan daardoor niet op een 12V aansluiting, zoals de Huawei dat wel kan.

Daarom heb ik gekozen voor een Huawei stick.
Ik heb een korte (12V naar USB) adapter in de 12V aansluiting in de kofferbak, en middels een (korte) USB verlengkabel aangesloten op de Huawei stick. De Huawei-stick heb ik met 2 tie-wraps vastgemaakt aan het zijpaneel in de kofferbak, waardoor deze geen problemen oplevert als ik spullen in de kofferbak vervoer.
#2836287
Hi MarTiguan,

Dank voor je antwoord. Ik had de VW Stick gekocht op ebay, maar helaas kan ik die niet samen met Apple Carplay gebruiken ivm 1 USB poort in de Auto. Dus ik heb jou BOL.com link gebruikt en de Huawei e8372h gekocht.
Maar volgens jou link werd de e8372h-73 verkocht maar ik heb de e8372h-320 ontvangen. Deze heeft geen extra Antenne Slot en MicroSD Slot.
Heb jij dat wel?

De -73 word niet meer gemaakt en geleverd zei het bedrijf. Dus vandaar 320 is geleverd.

Ik had bedrijf wel gebeld en ze kunnen de e8372-123 leveren. Deze heeft wel Antenna en MicroSD Slot als extra.

Maar was benieuwd welke jij hebt?
Aan de binnenkant van de usb stick staat de model.
#2836289
Ik heb ook geen antenne ingang en ook geen mogelijkheid voor een micro USB, maar dat heb je ook echt NIET nodig voor 't gebruik van b.v. We Connect .

Ik denk dat ik dus dezelfde heb ontvangen als die jij hebt gekregen.
Op het rode doosje van de verpakking zit een grote witte sticker, die er niet vanaf gaat... staat alleen Huawei E8372 Modem op....

De stick zelf, zit bij mij vastgemaakt in de auto, en kan ik dus niet even makkelijk open maken helaas.
Gewoon ff proberen, antenne is echt niet nodig voor die kleine afstand.

Bij mij werkt het perfect !
#2836323
Oke bedankt.

Ik heb de E8372H-320 gekocht. Zonder sd en antenne slot.
Werkt Prima. Ben er echt blij mee :-)
Binnen 15sec na starten is wifi al actief van de USB Stick.
Na 40-50sec is de Wifi Hotspot Actief van de Auto zelf.

Bedankt voor jullie hulp.

Als je nou die Netflix / uTube Functie makkelijk via Airplay kon kijken of activeren, was het TOP geweest.

Ik zag wel heel veel opties, maar ze zijn niet goedkoop! Jammer
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]