VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2836085
en aantal dagen geleden ontving ik een email van Volkswagen.nl met de tekst "De Mijn Volkswagen app komt te vervallen".
Op de site van volkswagen.nl lees ik bij de gebruiksvoorwaarden dat de app 24 maanden gratis is en daarna verlengd kan worden tegen betaling. Na contact met min dealer begrijp ik echter dat de app volledig stopt. De email vermeld tevens "Vanaf 19 december 2021 schakelt de Mijn Volkswagen box in je auto zichzelf uit."
Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken en zeer teleurstellend dat volkswagen zomaar deze optie/service stopt. Ik heb een wagen gekocht met de optie, en ik begrijp dat ik na 2 jaar voor de service moet betalen. Maar ik vind het ongbegrijpelijk dat de volledige service stopt en de "Mijn volkswagen box" zomaar uitgeschakeld word.
Zijn er meer mensen die hier klachten over hebben? Zijn er alternatieven? Ik kan me voorstellen dat er wellicht bedrijven zijn die deze dienst over zouden willen nemen met een altenatieve app.
Ik hoor graag van Volkswagen hoe dit opgelost gaat worden.
9081f61d-0e0e-44a4-8a61-6234b56777bd.jpeg
9081f61d-0e0e-44a4-8a61-6234b56777bd.jpeg (995.35 KiB) 540 keer bekeken
2021_11_27_15_07_00_Clipboard.png
2021_11_27_15_07_00_Clipboard.png (22.55 KiB) 540 keer bekeken
#2836091
Dat is wel heel erg vervelend als je dat wilt blijven gebruiken...

Ik ontving eerder deze week ook een mailbericht van VW (WE Connect) dat er een 2-tal onderdelen zouden gaan vervallen vanwege privacy-redenen.

Onze diensten 'Snelheidswaarschuwing' en 'Gebiedswaarschuwing' hebben als doel om jou als hoofdgebruiker een bericht te sturen wanneer je auto een vooraf door jou ingestelde snelheid overschrijdt of zich binnen of buiten een door jou bepaald geografisch gebied bevindt.

Uit internationale juridische toetsingen die periodiek worden uitgevoerd, is naar voren gekomen dat de informatie met betrekking tot gegevensbescherming die voorafgaand aan de rit aan andere voertuiggebruikers dan de gebruikers die door jou gemachtigd zijn (gastgebruiker, anonieme gastgebruiker) worden getoond, in sommige gevallen als onvoldoende zijn beoordeeld.

Om deze reden hebben we besloten deze twee diensten niet langer aan te bieden. Voor de hieronder vermelde auto zullen deze diensten uiterlijk op 1-3-2022 niet meer beschikbaar zijn.

We onderzoeken op dit moment nog of en op welk moment we de genoemde diensten in lijn met de hierboven vermelde eisen weer kunnen aanbieden. Daarom kunnen we momenteel nog geen uitspraken doen over het precieze tijdstip waarop we de diensten eventueel weer beschikbaar kunnen stellen.

Ik snap niet dat dit nu opeens niet meer kan...
#2836096
MarTiguan schreef: 27 nov 2021 22:46 Ik snap niet dat dit nu opeens niet meer kan...
Ik snap het wel. I.v.m. de privacywetgeving mogen bepaalde zaken niet zomaar gedeeld worden als dat niet op een goede manier kan worden afgeschermd van jouw personalia.
#2836097
Ja oke... dat misschien wel, maar is die privacy nu opeens zoveel anders als toen wanneer die app werd ontwikkeld ??

Ik vraag me dan ook af of we dan een gedeelte restitutie krijgen van het bedrag dat voor die diensten betaald is.... of wacht, het antwoord hierop weet ik denk ik al: NEE !

Jammer... :disappointed:
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]