VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door Reneid
#2835885
Ik heb recent een ID3 gekocht en ben er heel blij mee. Er is alleen één vervelend probleempje:
De led op de beide sleutels knippert continu. Waar ligt dit aan?
door Mari
#2835897
Dit vond ik op internet
Dit lampje zou alleen moeten knipperen als de sleutel binnen 30 seconden daarvoor bewogen is. Er zit een G-sensor in, als je de sleutel stil laat liggen stopt het knipperen. Ook als de sleutel in de buurt van de auto ligt. Zodra je deze oppakt begint het weer. Zo kan je de sleutel toch dicht bij de auto hebben zonder dat deze actief met de auto communiceert de hele tijd. Sommige mensen houden de autosleutel in de broekzak en lopen er de hele dag mee rond in huis - dan komt de sleutel niet tot rust en zal dit de batterij drainen. En steeds de lampen van je auto aan doen als het donker genoeg is
Maar wellicht dat een andere ID3-bezitter hier wat zinnigs over kan zeggen...
#2840051
Hoi Hoi

Sinds vandaag zijn hebben wij onze `id3, wat rijdt hij heerlijk! Wel worden we gek van de sleutel, als je hem maar iets verschuift gaat de ID3 zijn lampen aan doen, na een tijdje gaan ze ook weer uit. Ik las op het forum iets over een blikje om de sleutels in te doen, is dit echt de enige oplossing? De ID3 hoeft van ons niet uit zichzelf open te gaan dat doen we graag met de hand als dit deze problemen voorkomt. Iemand van jullie ervaring met dit probleem? En een andere oplossing gevonden dan een blikje of sleutelhoes?

Bedankt! Groet René
door Mari
#2840054
Is geen "probleem" maar een producteigenschap... de meest eenvoudige oplossing is je sleutel ergens neer te leggen waar je hem niet steeds "iets verschuift"...

Je bent je er wel van bewust dat wanneer je ID3 zijn lampen aan doet op dat moment de deuren ook van het slot af zijn?
#2840059
Mari schreef: 05 jan 2023 07:47 Is geen "probleem" maar een producteigenschap... de meest eenvoudige oplossing is je sleutel ergens neer te leggen waar je hem niet steeds "iets verschuift"...

Je bent je er wel van bewust dat wanneer je ID3 zijn lampen aan doet op dat moment de deuren ook van het slot af zijn?
Ja zeker, we hebben keyless entry uitgezet, dachten dat het daar mee te maken had maar helaas. Vreemd dat dit niet te verhelpen is, ziet er 1x strak uit als je de lampen over de oprit ziet scannen, maar na paar x wordt het onhandig. Direct opbergen is inderdaad dan het beste. Bedankt!
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]