VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Caddy
door jhaagmans
#2835303
Hallo! Ik ben met onderstaand probleem al bij de dealer geweest en die hebben een gratis software upgrade aangeboden, echter wij hebben de auto de komende week nodig dus die is nog niet uitgevoerd. Ik verwacht echter niet dat het probleem softwarematig opgelost kan worden.

Wij hebben een Caddy uit 2017 met daarin een radiosysteem met 8 vaste knoppen, 2 draaiknoppen, 2 SD-sleuven, CD-speler en Android Auto / Carplay. Hopelijk is daaruit het model af te leiden.

Sinds 2 weken slaat het scherm van deze radio op hol. Het lijkt alsof iemand met zijn handen over het scherm veegt. Hij is dan onbestuurbaar. Een beetje als een nat telefoonscherm. Het gaat zowel mis met Carplay als met de overige schermen. Als je het scherm aandrukt is het probleem (zeer) tijdelijk weg (wat mij een hardware probleem doet vermoeden).

Kent iemand dit probleem en zijn er tips? De dealer heeft gezegd dat als het niet opgelost kan worden met een software upgrade, we zonder btw al richting de 1750 euro moeten denken voor vervanging. Dat vind ik erg stevig voor een Caddy die we net een jaar geleden hebben gekocht.

Sinds de aanschaf is de accu vervangen voor een zwaarder model zodat er ventilatie in de laadruimte aangebracht kon worden, maar dit is al een jaar geleden gebeurd, dus ik verwacht niet dat het relevant is. Ik ga de software upgrade z.s.m. alsnog inplannen om het uit te sluiten, maar dat kon tot op heden dus nog niet.
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]