VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
#2835200
Goedemiddag!

Zoals de titel al vermeldt heb ik sinds kort last van de melding 'Tire Preassure'. Nu dacht ik dit te verhelpen door mijn banden op te pompen, maar nog steeds krijg ik deze melding met het bijhorende oranje icoontje dat permanent brandt.

Wat kan ik hier tegen doen? Gaat dit wel over de hoeveelheid lucht in de banden of is er wat anders aan de hand?

Daarnaast wilde ik gaan tanken en kreeg ik het tankklepje niet meer open.. wat ik ook deed. Van alles geprobeerd, zoals afstandsbediening aan uit aan uit, maar helaas werkt het mechanisme niet mee en moest ik het klepje forceren om open te gaan. Is het raadzaam om hiermee naar de garage te gaan, of is het iets simpelers?

Ik hoor graag jullie mening!

Alvast hartelijk bedankt.... :-)
#2835202
Heeft je auto sensoren in de wielen voor de bandenspanning? (veelal te herkennen aan het scherm waar per band de druk wordt vermeld)... als de wielen sensoren hebben en er is er eentje stuk, dan blijf je die melding houden!

Heb je geen sensoren dan kan het zijn dat de ABS-module de geleerde waardes kwijt is. Na oppompen van de bande druk je dan op de TPMS-knop en dan leert de ABS-module opnieuw de waardes (officieel meet je dan geen bandenspanning maar leert de auto middels de ABS-sensor hoe vaak je wiel rondt draai bij een bepaalde snelheid. Loop je bant leeg dan wijzigt het aantal omwentelingen bij die snelheid)...

Problemen met de tankklep heb ik hier vaker gezien... gebruik de zoekfunktie van het forum eens om deze te vinden!
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]