VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Mari
#2835162
Zonder meer informatie is er weinig zinnigs over te zeggen... Over welke auto hebben we het? Auto op contact? Originele VCDS? Zijn er meer modules die je niet kan bereiken (maak een autoscan en post deze hier)...
#2835163
het gaat over vw golf 7 bj 2017. de licentie is actief ,usb getest ok, ik denk dat die vcds sofware uit china komt.
bepaalde instellingen kan je waarschijnlijk niet activeren omdat het niet origineel is.
#2835164
Mari schreef: 03 sep 2021 18:50 Zonder meer informatie is er weinig zinnigs over te zeggen... Over welke auto hebben we het? Auto op contact? Originele VCDS? Zijn er meer modules die je niet kan bereiken (maak een autoscan en post deze hier)...
het gaat over vw golf 7 bj 2017. de licentie is actief ,usb getest ok, ik denk dat die vcds sofware uit china komt.
bepaalde instellingen kan je waarschijnlijk niet activeren omdat het niet origineel is.
Gebruikersavatar
door mano
#2835171
Chinese vcds maakt voor de meeste controllers qua uitlezen en/of aanpassen geen zak uit. Het enige waar ik niet in kan komen is pano dak (Passat uit 2015) maar ik weet niet zeker of dat aan de verouderde kabel ligt.

Snap eerlijk gezegd niet waarom daar altijd zo'n antipathie tegen is. 9/10 gebruikt het ding om storing uit te lezen/wissen.

Volgens mij zit de functie voor het terugstellen van de remzuiger niet perse op de handrem. Valt mij volgens mij gewoon onder brakes.
door Mari
#2835172
jamezsa schreef: 03 sep 2021 18:57 het gaat over vw golf 7 bj 2017. de licentie is actief ,usb getest ok, ik denk dat die vcds sofware uit china komt.
bepaalde instellingen kan je waarschijnlijk niet activeren omdat het niet origineel is.
Als je de kabel voor een tientje of twee hebt gekocht dan weet je dat het niet origineel is, de software komt niet uit China maar zal gehackt zijn, dus bij voorkeur zet je het internet uit als je met de kabel aan het werk gaat (updaten is een NO-GO)...

Bij nieuwere modellen auto's krijg je bij de oude type kabels in de autoscan te zien dat je toe bent aan een nieuw type kabel omdat niet alles meer te lezen/wijzigen is.

Daarom vroeg ik ook om een autoscan, simpelweg om te zien of er meerdere modules niet beschikbaar zijn of fouten bevatten. Is er überhaupt wel een module 53 aanwezig in je auto? (ook dit zal de autoscan verklappen)...

@mano ik heb geen antipathie tegen het gebruik van clone-kabels, maar het verklaart vaak wel waarom bepaalde zaken niet werken zoals verwacht.
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]