VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
#2834943
Goedemiddag

Mijn naam is jet en sinds gisteren in bezit van een polo 9n3 Bouwjaar 2005 super blij mee

Na de aankoop ( particulier)
Bleek dat verlichting van dasboard enz knipperlichten het niet doen buiten om de auto doet alles het binnen in niet de schakelaar die je omzet om het aan te doen doet het wel van de verlichting van de verwarming doet het wel

Iemand hier mee bekend ?

Groetjes
door Mari
#2834945
Allereerst welkom op dit forum...

Begin met het controleren van de zekeringen... werkt het dashboard verder wel op de verlichting na?
door Mari
#2834949
Wellicht dat een van de Polo-bezitters je kan vertellen welke zekering voor de verlichting van de tellerbak is, ik kan het je niet vertellen. Je kan ze ook even nalopen in de tussentijd.

Als alle zekeringen goed zijn, dan zal er verder gekeken moeten worden naar de tellerbak zelf, of daar niet een stekkertje los is geraakt!
Gebruikersavatar
door JUUL
#2834953
Zoals eerder aangegeven controleer de zekeringen. Welke zekering het moet zijn weet ik zo ook niet, meestal zit er een kaartje bij de zekeringskast met een legenda erop. Het kan natuurlijk ook zijn dat de peertjes van de tellerbak kapot zijn. Als je de dimmer bedient, gaan alle andere lampjes in je dash en deuren feller of zachter branden? Het kan ook zijn dat het wieltje van de dimmer kapot is.
#2834955
De zekering is gecheckt de computer kan ook niet in de dashboard komen geeft ie fout gaan ook de dimmer is gewisseld met een andere ook geen verschil is de verlichting van de dashboard een apk afkeur punt ..
Gebruikersavatar
door JUUL
#2834956
de computer kan ook niet in de dashboard komen geeft ie fout
Met 'de computer' bedoel je obd uitleesaparatuur? Zo ja heb je achter de tellerbak 2 stekkers, een groene en een blauwe. De blauwe is voor data/info en de groene voor verlichting en stroom (als ik me niet vergis). Controleer beide stekkers op goede aansluiting.
#2834957
Ja klopt sorry heeft vanochtend iemand gekeken daarna en die kon overal inkomen behalve dashboard/ cluster we hebben al paar x los gehad maar zien echt wat aan de kabels wel dat er aan de groene kant.. om zo even te noemen een gele kabel los zit maar geen idee waar die heen moet
door Mari
#2834958
Tja, als er een draad los hangt (dat maak ik op uit je verhaal) dan snappen we dat er iets niet werkt... Maak een foto en post deze hier, de kenners kunnen dan vast vertellen wat en hoe...
#2834961
Hier bij de foto's van de losse kabel .. ook bij gevoegd foto van de lampjes die wel werken

Het geluid doet het ook niet bijv als je je lampen aan laat staan of deuren
De knipperlicht op dashboard doet het ook niet
De dimmer dimt de rest van de lampen wel

Iemand toevallig een ideetje Afbeelding foto van de kabel

Afbeeldinglampjes die het wel doen

Het moet een wit met paars kabel zijn daar is aan gepruts zien we zo maar hebben nog geen kabelboom schema kunnen vinden voor de 9n3

Hoop dat de foto's gelukt zijn snapte niet echt hoe het moest haha
Gebruikersavatar
door JUUL
#2834964
Ik vind de reparatie op de wit/paarse kabel erg zorgwekkend. Als eerste zou ik dit tenminste aftapen voordat er een kortsluiting ontstaat, als dit al niet de reden is van je falende verlichting. Waar loopt de gele kabel naartoe? Is niet dezelfde losse gele kabel toch? Ik zie een dikke en een dunne gele kabel.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]