VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
door MattLupo
#2834674
Beste allen,

ik zit momenteel met mijn handen in het haar. Het betreft een Volkswagen Lupo 1.4 16V uit 2002.
Check engine light komt aan en gaat soms knipperen, uitgelezen en blijkt misfire in cilinder 1 te zijn.
Nu heb ik al het een en ander gedaan, namelijk:
-Bougies vervangen
-Bobine vervangen
-injectors verwisseld om te kijken of probleem mee verhuisd
-bougiekabels omgedraaid cil 1&4
Niks mocht baten, bovendien draait de motor stationair bokkerig/slecht en schud deze nogal. boven de 1000 toeren vlakt hij uit en loopt de auto naar mijn idee goed.

ik ben een beetje door mijn opties heen, heeft er nog iemand een goed idee? Ik denk dat ik het gasklephuis nog zou kunnen reinigen al zou dit niet de misfires in alleen de eerste cilinder verklaren. Bovendien moet ik dan het gasklephuis opnieuw inleren en dat gaat niet met alleen een OBD2 reader.

Ik hoor graag of er nog iemand een goed idee heeft alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door JUUL
#2834736
Je Lupo is voorzien van een mechanische gasklep, inleren na het reinigen is niet nodig. Verder hebben deze motoren vaak last verstopte carterontluchting en EGR klep (en leiding). Als je toch het gasklephuis gaat reinigen neem de carterontluchting en EGR ook mee. Onderstaande video's geven een goed idee van wat er moet gebeuren. Het blok ligt weliswaar in een Golf maar zal niet veel anders zijn dan die van je Lupo. Succes!



Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]