- 05 aug 2021 15:16
#2834674
Beste allen,
ik zit momenteel met mijn handen in het haar. Het betreft een Volkswagen Lupo 1.4 16V uit 2002.
Check engine light komt aan en gaat soms knipperen, uitgelezen en blijkt misfire in cilinder 1 te zijn.
Nu heb ik al het een en ander gedaan, namelijk:
-Bougies vervangen
-Bobine vervangen
-injectors verwisseld om te kijken of probleem mee verhuisd
-bougiekabels omgedraaid cil 1&4
Niks mocht baten, bovendien draait de motor stationair bokkerig/slecht en schud deze nogal. boven de 1000 toeren vlakt hij uit en loopt de auto naar mijn idee goed.
ik ben een beetje door mijn opties heen, heeft er nog iemand een goed idee? Ik denk dat ik het gasklephuis nog zou kunnen reinigen al zou dit niet de misfires in alleen de eerste cilinder verklaren. Bovendien moet ik dan het gasklephuis opnieuw inleren en dat gaat niet met alleen een OBD2 reader.
Ik hoor graag of er nog iemand een goed idee heeft alvast bedankt!
ik zit momenteel met mijn handen in het haar. Het betreft een Volkswagen Lupo 1.4 16V uit 2002.
Check engine light komt aan en gaat soms knipperen, uitgelezen en blijkt misfire in cilinder 1 te zijn.
Nu heb ik al het een en ander gedaan, namelijk:
-Bougies vervangen
-Bobine vervangen
-injectors verwisseld om te kijken of probleem mee verhuisd
-bougiekabels omgedraaid cil 1&4
Niks mocht baten, bovendien draait de motor stationair bokkerig/slecht en schud deze nogal. boven de 1000 toeren vlakt hij uit en loopt de auto naar mijn idee goed.
ik ben een beetje door mijn opties heen, heeft er nog iemand een goed idee? Ik denk dat ik het gasklephuis nog zou kunnen reinigen al zou dit niet de misfires in alleen de eerste cilinder verklaren. Bovendien moet ik dan het gasklephuis opnieuw inleren en dat gaat niet met alleen een OBD2 reader.
Ik hoor graag of er nog iemand een goed idee heeft alvast bedankt!