VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door elloco999
#2834398
Hoi,

Ik heb sinds maandag mijn ID.3. Hiervoor had ik een e-Golf. In beide auto's vind ik de lane assist alleen maar irritant en daarom schakel ik die uit. In de e-Golf heb ik hem 1x uitgeschakeld en daarna had ik nooit meer last van deze bemoeizuchtige veiligheidsfeature. Maar in de ID.3 staat de volgende keer dat ik weer in stap de lane assist weer vrolijk aan.

Hoe kan ik mijn lane assist permanent uitschakelen?


Alvast bedankt,
elloco
#2834460
Dankjewel voor je reactie! Hopelijk passen ze dit nog aan want ik vind het niet erg veilig dat ik de lane assist moet uitzetten terwijl ik de straat uit rijd (eerder is het systeem nog niet zo ver). En dat voor een feature die niet permanent uit wil omdat dat veiliger zou zijn...
door Mari
#2834463
... je maakt zelf de keuze om weg te rijden alvorens (na wachten) LA uit te schakelen... ben bang dat ze het niet aan gaan passen... hopelijk wordt de software met opstarten niet trager naar mate de auto langer in bezit is (zoals met MicroSoft Windows, die trager en trager wordt)....
#2834521
Heb het helaas nog niet kunnen testen maar kan bij de nieuwe Troc enz het ook aanpassen. En vermoed dat dat hierbij ook kan. De laatste ingestelde stand onthouden. Wil je dit samen met mij bekijken dan ben je welkom.
#2834527
Mari schreef: 26 jul 2021 19:11 ... je maakt zelf de keuze om weg te rijden alvorens (na wachten) LA uit te schakelen... ben bang dat ze het niet aan gaan passen... hopelijk wordt de software met opstarten niet trager naar mate de auto langer in bezit is (zoals met MicroSoft Windows, die trager en trager wordt)....
Klopt, ik kies er inderdaad zelf voor om weg te rijden voordat ik de LA uit zet. Als ik nou de LA kon uitzetten wanneer ik zover ben om te vertrekken zou ik dat doen. Ik ga niet een minuut te zitten wachten tot ik eindelijk de LA mag uitzetten.

Nog beter zou zijn als het niet zo'n Kwalitatief Uitermate Teleurstellend systeem was dat om de haverklap mekkert dat ik te dicht bij een lijn in de buurt komt terwijl ik gewoon netjes in het midden van de baan rijd, of mijn auto richting de middenberm waar ik omheen probeer te rijden stuurt. Dan zou ik het helemaal niet uit hoeven zetten.
#2834528
Antera schreef: 28 jul 2021 07:06 Heb het helaas nog niet kunnen testen maar kan bij de nieuwe Troc enz het ook aanpassen. En vermoed dat dat hierbij ook kan. De laatste ingestelde stand onthouden. Wil je dit samen met mij bekijken dan ben je welkom.
Wat had je precies in gedachten @Antera?
#2834817
Kan aangepast worden geen probleem contact me maar. Dan onthoud hij de stand die jij aan had staan bij uitstappen
#2836239
ruud998 schreef: 08 dec 2021 09:04 Hoi

Ik wil de lane assist bij de id3 graag permanent uitschakelen. Tips?
Lees even bovenstaande
door Mari
#2836241
... is nieuw op het forum, leest waarschijnlijk alleen de topictitel en reageert dan... de overige posts worden dan niet gelezen... jammer...
#2836481
Ik verbaas mij ook over het feit dat de Lane assist blijkbaar perse aan moet zijn. Rijd veel op wegen met fietssuggestie stroken en op de snelweg op spitsstroken. In deze 2 gevallen is Lane assist niet te doen.
Op normale wegen heb ik om de zoveel meter gezeik dat ik op het midden moet blijven, ook bij spoorvorming.
Bij nat wegdek is het helemaal een ramp, ieder iets gladder stukje asfalt word als streep gezien.
Vandaag mijn Dongle binnen gekregen, als het goed is kan ik de Lane assist er mee uit zetten. Nu op zoek naar de plek waar de dongle ingestoken moet worden.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]