VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door ThomasI
#2834197
Ik plan de route voor onze vakantie naar Italie. Als ik de route naar het vakantieadres invoer met de optie 'laadstops automatisch toevoegen' aan, dan krijg ik een foutmelding dat de route niet berekend kan worden. Als ik de optie uit zet is er geen probleem. Uiteraard wil je op zo'n lange tocht je laadstops wel laten inplannen.
De dealer heeft dit eerder gezien, maar heeft geen oplossing.
Iemand enig idee voor een oplossing? Versienummer van de navigatie-database is 21.2.
door Mari
#2834202
Dat een route niet berekend kan worden zou wel eens te maken kunnen hebben met het niet kunnen plannen van een of meerdere "laadstops". Probeer eens een kortere route te plannen met laadstops (binnen Nederland), als dat ook niet werkt dan is het een bug in de navigatie-software.
door ThomasI
#2834673
Kleine update na onze vakantie naar Noord-Italie. Het navigatiesysteem werkte zolang je maar de optie voor het inplannen van laadstops uit zet. Gelukkig zijn er prima apps als alternatief voor het plannen van de stops, zoals ABRP, dat zelfs rekening houdt met je merk en type auto.
Verder werkte de navigatie goed, totdat... we de grens met Italie passeerden, en alle verkeersinformatie en de hele planningsfunctie van het ene op het andere moment verdwenen, nada, niets. Alleen nog een kaartje met je positie. Erg onhandig als je je weg zoekt langs Milaan.
Dus maar verder met CarPlay en google Maps. Werkt ook.
Drie dagen later komt er een melding dat er een nieuwe update wordt geïnstalleerd, en zowaar, verkeersinfo en planningsfunctie doen het weer. Nog steeds zonder het plannen van laadstops, maar who cares. We hebben in ieder geval kunnen constateren dat de kwaliteit van de ingebouwde navigatie zeker niet onderdoet voor die van Google en Apple. Maar vervelend en VW onwaardig zijn dit soort verrassingen natuurlijk wel.
Verder ging het allemaal prima. De auto rijdt heerlijk, steile bergweggetjes een genot om te rijden in vergelijking met een brandstofmotor.
Ook in Italië hebben we altijd prima kunnen laden. Tip: installeer de app JuicePass van energiebedrijf Enel, die hebben heel veel laadpalen staan, ook in de kleinere plaatsen. Bijkomend voordeel: gedurende het laden parkeer je gratis, zelfs in hartje Genua :-)
#2837041
Hallo,

Weet iemand hier of er al meer bekend is over toekomstige updates omtrent de ladenstops in je navigatie?
Zelf vind ik het heel knullig en onprofessioneel dat na 1.5 jaar een ID3 nog steeds geen 'lange' route kan plannen met de juiste laadstops erin verwerkt.

ABRP is inderdaad een handige app maar zoiets moet gewoon standaard in de auto zitten. :-o
Bedet vinden dit leuk
door Luukh1974
#2837051
Zou helemaal mooi zijn als die dan ook realtime bijgewerkt wordt op basis van daadwerkelijk gebruik. Wij zijn pas naar Zuid-Duitsland geweest en hadden met chargemap een route laten bepalen. We zouden met 38% lading aan moeten komen bij de eerste stop maar het was best koud en in de praktijk zaten we een flink stukje onder de 20%. Het ging dus nog goed , maar bij het plannen van de route dachten we eigenlijk wel een stapje verder te kunnen en dan hadden we onderweg moeten gaan zitten zoeken en misschien af moeten wijken van de route .

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]