VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
door sjous
#2834066
Heb een ID3 besteld welke in September word gelevert.
Nu wil ik een slimme laadpaal plaatsen.
Wat moet hij kunnen:
- Eigen stroom van zonne energie gebruiken
- Laden in dal uren
- Laden verminderen of stoppen, als er in huis veel stroom nodig is.
- op bepaalde tijd er voor zorgen dat de accu vol is (bv ik wil om 14.00 vertrekken. Dan dient de accu vol te zijn.
- Op zich zou ik willen (alleen is de ID3 daar niet geschikt voor) om stroom terug te leveren vanuit de auto
- af te nemen max KWH te begrenzen edoch max 22 kwh
- verslag mbt laden
- GEEN abonnement (is alleen maar een verdien model voor de leveranciers).
- Software dient upgradebal te zijn
- Beschikking over API, om te koppelen met andere software
- wifi of netwerk aansluiting

Ik kom dan uit op de Webasto Live https://charging.webasto.com/nl-nl/prod ... asto-live/

Maar deze is best prijzig, zijn er laadpalen die aan de door mij gestelde eisen voldoen?
Plaats hem zlef.

Verneem graag ervaringen van jullie, alvast bedankt
door ci01850
#2834086
Ik zelf heb de webasto pure 22 kw geplaatst en bevalt nu eindelijk goed na wat problemen gekend te hebben met de standen van de dip switchen en de aansluiting van de drie fasen .
fase 3 en fase 2 moesten zowiezo omgedraaid worden in de aansluitingen in de webasto dus niet van de laadkabel die is oke en de dipswitchen stonden overal verkeerd vermeld . moet zijn van dip 1 t/m dip 6 0-1-1-0-0-0 bij 16 , instelling af fabriek 000111 en vergeet de cp ader niet aan te sluiten die communiceert met de id3 . rechttegenover dip switch 1 insteken. en dan laden .
door ThomasI
#2834173
Wij hebben bij onze ID3 afgelopen oktober de Zappi2 van fabrikant MyEnergi laten installeren. Die kan als ik het zo zie alles van jouw lijstje. Ik wilde ook een laadpaal zonder abonnement (nergens voor nodig), met load balancing. Om die reden en omdat hij goed samenwerkt met zonnepanelen hebben we dit model gekozen.
De zappi heeft laadspoelen om de drie ingaande fasen en stuurt daarop. Hij heeft ook een stand waarbij hij alleen laadt uit je zonnepanelen. Met een aanvullend kastje wordt de firmware ge-update en zijn je data via internet en een app benaderbaar. Een handige knutselaar heeft de API ontcijferd, dus er is info over hoe je je gegevens kunt benaderen en zelf kunt benaderen.
door sjous
#2835211
ThomasI schreef: 13 jul 2021 14:13 Wij hebben bij onze ID3 afgelopen oktober de Zappi2 van fabrikant MyEnergi laten installeren. Die kan als ik het zo zie alles van jouw lijstje. Ik wilde ook een laadpaal zonder abonnement (nergens voor nodig), met load balancing. Om die reden en omdat hij goed samenwerkt met zonnepanelen hebben we dit model gekozen.
De zappi heeft laadspoelen om de drie ingaande fasen en stuurt daarop. Hij heeft ook een stand waarbij hij alleen laadt uit je zonnepanelen. Met een aanvullend kastje wordt de firmware ge-update en zijn je data via internet en een app benaderbaar. Een handige knutselaar heeft de API ontcijferd, dus er is info over hoe je je gegevens kunt benaderen en zelf kunt benaderen.
ondertussen de Zappi v2 geinstalleerd. Geweldig dit ding, kan aan alle parameters draaien en is precies zoals ik zelf wilt te configureren. Werkt prima met de zonnepanelen. Nog bedankt voor de tip. Ben er heel blij mee.
door sjous
#2835236
@ThomasI Je melde " Een handige knutselaar heeft de API ontcijferd, dus er is info over hoe je je gegevens kunt benaderen en zelf kunt benaderen."
Waar kan ik dat vinden?
door ThomasI
#2835268
Er is een heel actief forum, myenergi.info, met van alles over installatie en gebruik van de Myenergi-produkten. Op het forum is draad over de API. Als ik het goed heb is de link naar de ontwikkelsite van de API:
https://github.com/twonk/MyEnergi-App-Api

Ik heb er zelf nog niet mee geëxperimenteerd, staat wel op de to do lijst.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]