VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2834000
IK wil het forum graag de volgende vraag stellen.
De handsfree van mijn tiguan uit 2018 werkt niet. Uitgaand geluid werkt niet. De beller hoort geen geluid. Inkomend geluid is prima.
Ook de stemopdracht functie werkt niet.
Het microfoontje is al vervangen maar nog geen resultaat.
Enig idee waar ik verder moet zoeken?
Alvast bedankt voor de reacties
#2834011
Voice Control moet wel geactiveerd zijn om het te laten werken... dus de vraag is nu of dat in jouw auto het geval blijkt te zijn? Ik heb ook de voice-control knop, maar is niet geactiveerd en werkt dus ook niet.

Bedrading van de microfoon in orde? Met VCDS is veel te testen op werking, weet niet of dat ook op gaat voor de microfoon maar valt te bekijken...
#2834012
Kan het misschien zo zijn dat je de microfoon per ongeluk op MUTE hebt gezet, op de smartphone of ergens in het menu van je Discover multimedia systeem?

Is je spraakfunctie (via het knopje op het stuur) wel geactiveerd ???
Dit is standaard niet het geval, dat was bij mijn Tiguan ook nog niet vrijgeschakeld.
Als je dit bij de dealer laat doet kost je dat maar liefst € 290,-

Maar je kunt het ook bij een forumlid laten vrijschakelen tegen een véééél lager tarief.
#2834046
Bedankt voor de reacties.
De knop is wel geactiveerd. Bij het gebruiken hoor je de stem, maar de opdracht wordt niet "gehoord" Het systeem en de telefoon staan niet op MUTE. Is met verschillende telefoons getest.
De garage heeft doorgemeten met VCDS. Het gaf een foutmelding dat er ergens een losse connector zit. DE unit is eruit geweest en op het oog was er geen losse connector te vinden.
Dus het probleem moet ergens in de bedrading tussen de unit in het dashboard en de microfoon liggen.
Wie kent het schema en weet of en waar er nog een connector zit?
De unit is van Harman Model MIB2 Main-unit

Bedankt alvast voor het meedenken
#2834053
Je geeft aan dat de microfoon al eens vervangen is en dat daarmee het probleem niet was opgelost... gezien VCDS al aangeeft dat er een losse "connector" is, dat hoeft niet per se een hele stekker te zijn, maar zou ook 1 pootje van een stekker kunnen zijn... Daar is natuurlijk niet naar gekeken.

Bedradingsschema's zijn online te vinden op: https://erwin.volkswagen.de zeg erbij dat het niet gratis is, maar met een flatrate fee van 7 euro kan je in een uur tijd heel veel downloaden!
Laatst gewijzigd door Mari op 10 jul 2021 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Polo 2016 start niet

Auto is uitgelezen met vcds. Daar kwam niks bijzon[…]

VW Arteon DSG in noodprogramma

Kenners die mij hierbij wat informatie over kunnen[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]