VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
#2833810
Dag fellow golfrijders,
Momenteel rijd ik al enkele jaren met een golf 3 tdi 110pk. Altijd lekker gereden. Al wat onderdelen vervangen, maar tot nu niets te erg voorgehad. Vorig jaar op controle een opmerking voor een slechte staat van de uitlaat.
Nu is het volgende gebeurt. Ik was aan het rijden op de autostrade. Het was zeer warm weer. Auto trok wat minder als normaal op de moment. Had de laatste tijd meer vermogensverlies, maar reed gewoon met mijn wagen. Op een gegeven moment rook langs de rechterkant binnen. Ik aan de kant. Kapje open en aan de achterkant van de motor links een brandje. Ik brand geblust met brandblusser. En de smeulende isolatie die zich aan de kant van het dashboard bevind verder met een vergiet met water geblust.
Erna de wagen kunnen starten. Motor draaide normaal, maar ik had geen werkend gaspedaal. Ik binnendoor naar huis kunnen rijden (+ 60 km) door enkel te schakelen op relantie.
Bij controle nadien gezien dat mijn kabels die van de turbokleppen en lmm meter naar de ecu gaan, aaneengesmolten waren. Bij het verleggen ervan had ik terug even een werkend gaspedaal. Ik dus het kapotte stuk verwijderd en de kabels terug aaneengezet. Een 5-tal massakabels heb ik tijdelijk even samengebonden. Nu geen werkend gaspedaal. Alle zekeringen zijn goed.
Ik heb al 2x binnendoor naar mijn werk gereden. Kan ongv een 50 per uur halen zo.
Nu denk ik dat mijn katalysator ook kapot is. Als ik start rateld er iets aan (de omgeving van) mijn motor en dan gaat mijn geel controlelampje pinken en stopt het geratel.
Een goede kennis is gisteren met zijn vagcom langsgeweest om te kijken of er een foutcode was.. (een jaar geleden had ik 1 foutcode van de lmm meter, maar een jaar gereden zonder problemen. Enkel minder vermogen) De wagen gaf geen signaal aan de obd-stekker. De wagen kon dus niet uitgelezen worden.
Heeft iemand enig idee wat ervoor zorgt dat ik geen gas kan geven? En kan de slechte uitlaat te maken hebben met de kortsluiting? Is de ecu mss kapot? Ik heb deze even losgemaakt en kabels zien er allemaal normaal uit. Alle massa-aansluitingen zagen er ook ok uit.
De uitlaat is volgens mij niet goed en denk dat dit wel een noodloop veroorzaakt. Maar het gaspedaal is me nu een raadsel. Op een gegeven moment deed ie het wel even. Iemand die ervaring heeft met dergelijk probleem?De wagen heeft 300k km, maar reed eigenlijk nog lekker. Zou m het liefst nog even houden..
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]