VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
door Thomzon
#2833733
Beste Forumleden.

ik ben al een tijdje op zoek naar een T5 Youngtimer. in eerste instantie een 2.5TDI waar ik momenteel ook contact over heb met een aanbieder, maar nu kwam er 3.2V6 op internet te koop en dacht ik daar kan ook LPG in en heb ik in de toekomst niet zo veel last van mileuzones. Beide auto`s hebben zo`n 138000 km gelopen. De 3.2l heeft trouwens een automaat. Maar dat is dacht ik niet de bekende probleem bak. Nu heb ik helaas bijzonderweinig verstand van auto`s dus voor de aankoop wil ik in elk geval een aankoop keuring laten uitvoeren. Maar wat ik vooral wil is de meest betrouwbare keuze maken zodat ik zonder al te veel problemen zo`n 20000 km p/j mee kan rijden.
nu heb ik op internet veel gelezen op de kwaliteit van de 2.5TDI en met name de pompverstuivers. de betreffende auto heeft hier nog geen modificatie aan gehad. Ik heb vernomen dat 7 op de 10 T5 dit eufel krijgen en de kosten hiervoor richting de €5000 gaan. LPG gaat dan telkens aantrekkelijker klinken. Of ga je met LPG van een betrouwbare motor een onbetrouwbare motor maken?
De modificatie is ook iets waar ik gewoon rekening mee kan houden. Maar is dit het dan ook, of blijf je bij die betreffende motor aan de gang omdat het gewoon een kwalitatief slechte motor is.
Ik hoop de auto van mijn keuze toch wel naar de 250000 km te kunnen rijden.
ik ben me bewust van de risico`s van het aanschaffen van een Youngtimer en ik ben bereid dat risico te nemen maar ik kom graag beslagen ten ijs.
ik hoop dat jullie mijn een beetje op weg kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Thomas
Gebruikersavatar
door JUUL
#2848141
Topicstarter heeft 30min na registratie in 2021 zich niet meer aangemeld op het forum. Helaas weten wij niet of hij/zij uiteindelijk voor de 3.2 heeft gekozen. Voor zover ik weet is de 3.2 V6 een sterke motor zonder buitengewone mankementen. De multiriem spanner en bobines willen wel eens problemen geven. Let wel op, het is wel een blok die duur onderhoud behoeft. Net als bij de V5 en de VR6, de ketting zit aan de bak kant bijvoorbeeld. Dus als je deze ooit moet vervangen gaat het je wel kosten. Tenzij je geld als water hebt of je dit zelf kunt, moet dit geen probleem zijn natuurlijk. Daarnaast zou ik bij dit blok geen goedkope onderdelen gebruiken, zoveel mogelijk kwalitatieve onderdelen gebruiken. Oersterke blok die mits goed onderhouden veel kilometers aan kan....maar dat laatste geldt voor bijna ieder blok :tu:

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]