VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
door Bass55
#2833468
Hi,

ben ik weer met dit keer een serieuzer probleem (viewtopic.php?f=222&t=208262 lijkt zichzelf te hebben opgelost, niet meer voorgekomen), ik verwacht niet direct een oplossing vanuit dit forum maar wellicht toch interessant om mijn ervaring te delen.

Gisteravond na het sporten wilde ik wegrijden met de ID3 (1st plus, accu 70%), maar zat de auto vast in 'Park'. De knop naar D/B of R 'draaien' had geen effect. Een paar keer uitgestapt, gelockt en unlocked. Start/stop knop gebruikt. Blokje om gegaan om de auto even te laten 'rusten' en de sleutel wat afstand te geven. Systeem reset naar fabrieksinstellingen. Allemaal geen effect, hij had er geen zin meer in.

Uiteindelijk VW mobiliteit service gebeld, die waren er met een half uurtje. Vriendelijk geholpen: auto is nagelopen, laptop er aan gehangen en door de monteur tot twee maal toe gereset maar nog steeds geen verbetering of een duidelijke reden van de storing. Uiteindelijk de ID3 achtergelaten en met de beste man mee naar de dealer gereden (het was inmiddels bijna half 1) en daar een leen Octavia meegekregen.

Vandaag is de ID3 afgesleept en gaat de dealer verder met diagnose, ik ben benieuwd! Overigens keurig en snel geholpen door de 'Mobiliteit service', leenauto was zo geregeld.

To be continued!
door Bass55
#2833509
Vandaag een update gekregen van de dealer, bleek een defecte schakelaar in het schakelmechanisme.

Een keer geen software bug maar lekker ouderwets, een kapotte schakelaar. Vanavond kan ik m weer ophalen.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]