VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
door makhona
#2833206
hey

ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een t4 1.9td die ik nog wat aan het opknappen ben
maar heb nu een probleem als ik deze start en gewoon stationair laat draaien is er geen probleem maar als ik gas geeft en em een paar keren wat hoger in toeren laat gaan begint het lampje van de olie te flikkeren en begint hij te tuuten dit stopt niet meer tot dat ik hem uit en terug aanzet iemand idee of het de sensor kan zijn of ? Voor de rest geen rare geluiden of slecht draaien ofzo
Gebruikersavatar
door JUUL
#2833208
Je zou kunnen beginnen met de sensor te vervangen. Als dat niet helpt, kun je het beste de oliedruk (laten) meten. Als de oliedruk in orde is, als ik me niet vergis 0,7 bar of hoger, zal het iets zijn met de teller of bedrading.

Oliedruk niet in orde, dan zou het van alles kunnen zijn:
- dunne of oude olie. Olie verversen (evt dikkere olie gebruiken).
- oliekanalen of leidingen (gedeeltelijk) verstopt. De ene zegt nee de andere ja, maar ik zou de motor flushen. Heb ik al vaker gedaan met goede resultaat.
- olie aanzuigbuis (gedeeltelijk) verstopt. Carterpan los en aanzuigbuis vervangen of schoonmaken.
- oliepomp of de aandrijfketting kapot. Oliepomp of ketting vervangen.

P.S: Als ik jou was zou ik absoluut niet rijden met je bus totdat je 100% zeker weet dat de oliedruk in orde is. Je kunt meer kapot maken dan je lief is.

Succes :tu:
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]