VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
door Kvdlugt
#2833063
Vanaf levering in dec 2020 was ik erg tevreden met de ACC in mijn id3plus. In de software kon je de snelheidsherkenning uitzetten met heerlijk vloeiend rijgedrag tot gevolg. Maar met de software-update is dat veranderd: ik ben continu bezig met corrigeren, de auto herkent allerlei snelheidsaanduidingen, schiet op de snelweg plots naar 70 of 130. En het ergste is dat je dit niet kan uitzetten. Ik hoop toch echt dat deze ‘verbetering’ weer teruggedraaid gaat worden!
sturler2000 vinden dit leuk
door rjvanh
#2833085
Hoi,

Ik heb de nieuwste software en het kan wel uitgezet worden. Is inderdaad vervelend rijden met het oerwoud aan borden in Nederland. Ik heb het dus uitgezet. Zit bij rij systemen en dan op de borden klikken. Daar zit een knopje waarmee je herkenning kan uitzetten

suc6
sturler2000 vinden dit leuk
door sturler2000
#2846142
Ik rij nu tijdje met tevredenheid de VW Golf 8. De herkenning van de snelheidsborden is aan de ene kant best fijn, maar helaas worden er borden herkend die niet voor mijn rijstrook van toepassing zijn. Dan schiet de snelheid ineens van 100 naar 50, dat is echt best jammer. Ook remt de auto op sommige stukken af naar 80 of soms zelfs 65, terwijl dat niet nodig is. Het zou leuk zijn als de auto kan leren dat hij bepaalde borden moet negeren. Nu wil ik deze snelheidsherkening uitschakelen, maar helaas heb ik die optie nog niet kunnen vinden. Volgens een advies moest dit onder het kopje navigatie uitgeschakeld worden, maar dat klopt helaas niet. Ik ben nog op zoek naar waar dit wel kan.
Kvdlugt schreef: 02 mei 2021 09:29 Vanaf levering in dec 2020 was ik erg tevreden met de ACC in mijn id3plus. In de software kon je de snelheidsherkenning uitzetten met heerlijk vloeiend rijgedrag tot gevolg. Maar met de software-update is dat veranderd: ik ben continu bezig met corrigeren, de auto herkent allerlei snelheidsaanduidingen, schiet op de snelweg plots naar 70 of 130. En het ergste is dat je dit niet kan uitzetten. Ik hoop toch echt dat deze ‘verbetering’ weer teruggedraaid gaat worden!
door Mari
#2846145
Je stelt je vraag in het verkeerde subforum, deze is voor de ID3, welke toch wel enigszins verschikt van een Golf 8.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]