VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2832447
Goedemorgen beste Vwformers

Om te beginnen mijn naam is martin.
Ik ben nieuw hier op het forum.

Jullie zullen het onderwerp wielkasten uitrollen vast al wel een keer voorbij hebben zien komen,en zullen dan ook al kunnen raden waar het over gaat.

Mijn probleem is dus ik heb andere velgen gekocht Bentley velgen om precies te zijn 5x112 9j en met michelin banden 235/35/19 en nu raken ze dus mijn wielkast (Voor en achter), Na wat zoeken kwam ik dus uit op wielkasten uitrollen,Ik heb al het een en ander gelezen over het uitrollen van de wielkasten ook heb ik al wat bedrijfjes gevonden die het doen alleen zijn dat er niet heel veel ,Maar ik wou toch graag nog even kijken of iemand hier daar al ervaring mee heeft,of wel of niet aanraad om het te doen. Info is welkom

Alvast bedankt
Mvg Martin
#2832584
Beste juul

Bedankt voor je reactie.
Ik heb me al wel redelijk laten informeren het ene bedrijf waar ik contact mee gehad heb heeft 15 jaar ervaring en de andere 20 jaar. Maar wel net wat je zegt zelfs dan ben je nog niet 100% gegarandeerd want terug kan je niet meer. En het is ook niet een auto van 2000 euro. Heb bij het ene bedrijf al foto's doorgestuurd en die gaf me gelijk antwoord dat het zo met rollen niet haalbaar was doordat mijn auto te slap geveerd is en mijn velgen en dus banden maat te breed is. Dan zal ik 225/30/19 moeten pakken dus weer andere banden + uitrollen en heel misschien nog andere veeren bijvoorbeeld schroefset dan word het grapje wel heel duur ook al zij het hele mooie velgen en staan ze er super onder.

Mvg Martin
Gebruikersavatar
door JUUL
#2832595
Hi Martin,

Duidelijk, ik snap je redenering heel goed. Een andere optie zou zijn om de naaf van de velgen aan de binnenkant af te laten draaien zodat deze iets verder binnen de kasten vallen. Maar dit kan niet bij iedere velg, als het wel kan moet je sws rekening houden met hoeveel mm eraf kan. Als er teveel af gaat, wordt de integriteit en tolerantie van je velgen aangetast. Het kan zijn dat het met een combinatie van alle 3 wel lukt (banden, verlaging en afdraaien)....maar ik kan niet in je knip kijken. Camber plates is ook een optie maar dan slijten je banden veel sneller, dus zit je ook met die kosten. Nog een nadeel hiervan is dat je bij slecht weer minder controle hebt over je wagen wegens verminderde loopvlak op de weg. Hoe dan ook, het is misschien te doen maar hoe ver wil je gaan? Wat zijn de maten van de velgen trouwens?

Gr Juul
#2832602
Hoi juul

Mij velgen maat is trouwens 19x9j Et 41
Met banden maat 235/35/19

Maar net wat je zegt hoe ver wil je gaan ja ? En het geld heb ik er wel voor dat is het probleem niet. Maar wat ik al zei dan worden ze wel heel erg duur. Heb namelijk de velgen los gekocht zonder banden €950, heb daarna de velgen opnieuw laten spuiten bij een bedrijf ( hoogglans zwart gepoedercoat ), €395 + 4 x nieuwe michelin pilot sport banden €196 per stuk dus zit je al op €2.129 en dan zou ik nu weer nieuwe banden moeten. Want wil er natuurlijk wel goede banden op dus nieuwe banden + uitrollen is ommennabij €940 , uitrollen is trouwens €280 rondom dus tel maar op. En ja de naaf afdraaien had ik ook al opgezocht maar daar word de velg ook niet steviger van. Dus daar ben ik niet echt zo'n voorstander van, en ja camber plates ook niet echt en was ook niet echt van plan een schroefset te gaan monteren. Want vind dat je die ook van redelijk goede kwaliteit moet hebben en dan zit je ook al gauw boven de 4 a 500 euro. Dus al met al is het nog heel wat om te moeten veranderen voor ze gaan passen.
Dus ik zal heel goed na moeten gaan denken of dat het dat allemaal waard is. Maar als ik al de prijzen optel denk ik dat wordt wel een beetje te gek.

Gr Martin
Gebruikersavatar
door JUUL
#2832611
Volgens de steekmaat site mag je 225.35.19 eronder hebben met een ET van 47. De banden mogen dus zeker 1 slag smaller. Het ET verschil is mijn inziens te verwaarlozen.

https://www.steekmaat.nl/auto/Volkswage ... 2012).html

Je velgen zijn 9J dus dat is wel breder dan standaard. Dan zal het denk ik hieraan liggen. Mooie aparte wielen vind ik dik, maar het kost vaak een bult geld wil je het allemaal goed laten passen onder een auto waar ze niet thuis horen. Het is vaak een gepuzzel voordat het naar wens zit.
#2832618
Die site ken ik ja had ik ook al op gekeken. Et 47 en dan 225/35/19 dat klopt. Maar voor 9j raden ze ook 235/35/19 aan ook dat heb ik al opgezocht. 225/35/19 kan ook ja volgens die beste man van dreamworks het bedrijf waar k heen gebeld had zou ik niet alleen smaller maar ook een plattere band moete monteren. Maar dan gaat heel het comfort weg. Maat het zit hem in de breete van de velgen mijn andere zomer velgen zijn 18 inch 7.5j en mij winter set is 17 inch 7.0j dus 9j scheelt heel wat. En het zijn ook aparte wielen voor onder een Golf 6 hou daar wel van. En ik dacht dus fout van mij dus de steek is 5x112 het naafgat is ook goed wel is waar met centreer ringen maar zouden moete passen en dat doen ze ook alleen zijn ze dus te breed. En dat het een bult geld kost om ze te laten passen ben ik nu wel achter ja haha

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]