VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
#2831960
Hallo allemaal,

Sinds kort in het bezit van een Tiguan Higline R uit 2017 met Alcantara bekleding.
Inmiddels met de kinderen erachter gekomen dat lederen bekleding het geheel een stuk eenvoudiger maakt.
Nu zie ik online diverse interieurs staan welke je zelf over moet zetten maar waarbij de airbags overgezet moeten worden.
Tevens is veel van dit spul elektrisch verstelbaar en dat zijn de mijne niet..


Weet iemand of het vervangen zelf van dit interieur incl airbags te doen is?
Is er een handleiding voor bijvoorbeeld en kun je ook elektrische stoelen plaatsen als dit standaard niet erin zit?
#2833174
Ik ben ook geinteresseerd in het vervangen van de alcantara bekleding naar lederen stoelen en banken.
Op Marktplaats worden regelmatig complete interieurs (al dan niet met deurpanelen) aangeboden.

Het valt mij op dat de airbags hier ALTIJD uit zijn gehaald, en dat je je eigen airbags moet overzetten.... waarom ???
Waarom worden die airbags er uitgehaald, want ik neem aan dat iemand die een (ander) interieur wil plaatsen, toch ook wel die airbags wil hebben.
Het zal wel weer gaan om financieel gewin, dubbele winst of zo...

Je kunt ze wel overzetten vanuit je eigen autostoelen, maar daar zullen ze dan helemaal aan de zijkant voor moeten worden opengemaakt , en dat lijkt me niet echt een handig werkje wat weer netjes hersteld kan worden.
Hiervoor zal vaak een vakman nodig zijn denk ik, en dat brengt natuurlijk weer extra kosten met zich mee.

Dus ik blijf voorlopig zoeken naar een nette set MET airbags.

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]

Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]