VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
#2831141
Hallo allemaal, ik ben Tom en heb onlangs een VW Passat GTE uit 2016 gekocht. Fijne wagen. Ik was van mijn Toyota Prius gewend dat als ik de achterklep open deed, dan ook de rest van de auto open ging. Bij mijn Passat is dit niet zo en moet ik de rest van de auto nog afzonderlijk ontgrendelen. Is dit een instelling ergens of is dit altijd zo?

Ook zie ik ergens in in de instellingen van mijn 'Discover Pro' systeem een 'Easy open' instelling. Dit suggereert dat ik de achterklep zou kunnen openen door met mijn voet een schoppende beweging achter de auto te maken. Nou ik kan schoppen wat ik wil, maar de klep gaat niet open. Het levert vooral verbaasde gezichten van voorbijgangers op, op de parkeerplaats van de supermarkt. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of zit dit er niet op?
#2831142
Tommmmer schreef: 23 jan 2021 11:08Is dit een instelling ergens of is dit altijd zo?
Ontgrendelt de auto niet in z'n geheel (dus ook achterklep) als je de auto normaal ontgrendelt?


Tommmmer schreef: 23 jan 2021 11:08Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of zit dit er niet op?
Er zal toch iets van een sensor onder de bumper zitten? Al onder de auto gekeken?
#2831145
... dat is precies zoals het werkt... ontgrendel je met de middelste knop van de AB de achterklep, dan zal alleen deze ontgrendelen... open en sluit je deze dan zal de achterklep weer afgesloten worden... voor zover ik weet is daar geen instelling voor... Vergeet wat je gewend was van je Toyota, je hebt nu een VW en daar zijn dingen soms anders... niet altijd even logisch ;-)

Waar staat deze optie "easy open" precies? Wellicht ff een foto posten ter verduidelijking...
Noodoproepfunctie

Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first editio[…]

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]