VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door GinoK86
#2830474
Beste mensen,

Ik heb een Passat GTE uit 2015. Onlangs gaf de auto een melding 12volt accu vervangen. Aangezien de accu 5 jaar oud is heb ik er gehoor aan gegeven.
Foto gemaakt van het OEM nummer van de bestaande accu en op internet een nieuwe besteld na het invullen van dit nummer.

Na het vervangen nog steeds de melding.

Gisteren heeft de auto een grote beurt gehad bij de Volkswagen dealer en heb dit kenbaar gemaakt.
Helaas konden ze de accu niet inleren omdat deze niet “orgineel” is.
De accu is van hetzelfde fabricaat als de oude accu, echter is de startstroom alleen iets hoger van de nieuwe accu.

Is dit op te lossen of heeft de dealer gelijk?
Vervangen accu bij de dealer kost €300,00


Ik hoor het graag.

Alvast dank!

Groet Gino
Bijlagen:
5846CDEF-0B79-4780-94C6-1B065F95A007.jpeg
5846CDEF-0B79-4780-94C6-1B065F95A007.jpeg (275.71 KiB) 9357 keer bekeken
Gebruikersavatar
door Antera
#2830477
Nog niet eerder gehoord dat de auto die melding geeft maar kan goed. De dealer wil je er niet meer helpen dat is duidelijk. Als je een juiste accu gekocht hebt dan kan deze aangemeld worden aan de auto en is het klaar.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2830492
5K0 915 105 D is een traditionele accu.
dus je hebt of de verkeerde accu gekocht of jou accu hoeft niet ingeleerd te worden.
wil je me is even je kenteken in een pb sturen.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2830555
allereerst heb je natuurlijk een hybride.
en vermoedelijk heb je start stop in dat geval heb je niet de goeie accu als ik het zo zie.
want je moet vermoedelijk een agm accu hebben.
je heb toevallig de oude accu niet meer staan dat je hier nog een foto van kan maken ?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2830570
auto is altijd al in jou bezit ?
start stop werkte met de vorige accu ?
want dan klopt er iets niet namelijk.
want de accu op de foto is echt een normale accu.
en er hoort een agm accu in te zitten.
of je haalt 2 foto's door elkaar of je start stop werkte sowieso al niet.
door GinoK86
#2830575
Alles functioneerde zonder storingen.
De vw dealer is de 1e eigenaar deze heeft de auto in 2016 geïmporteerd.
Ik ben de 2e eigenaar. Accu dateerde uit 2015 althans dat stond erop ;-).
door Mari
#2830582
Wat zijn de voordelen van een AGM accu tov een conventionele accu? Heb natuurlijk al even op internet gekeken maar geef toe beetje lui te zijn om lappen tekst door te lezen (https://www.intercel.eu/nl/veelgestelde ... -agm-accu/).

Lijkt mij dat wanneer de accu aan de specificaties voldoet deze zonder meer gebruikt kan worden... en zal het inleren ook niet al te lastig zijn (lees hier en daar dat wanneer je niet de juiste codes hebt je simpelweg 1 cijfer van het serienummer kan aanpassen)... Dat een dealer niet wil helpen begrijp ik enerzijds wel, je neemt tenslotte niets van hem af, maar hij had je ook gewoon kunnen laten betalen voor het inleren...
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2830623
ja maar dat is dus net de vraag voldoet de accu aan de specificaties.
de exide agm accu's hebben dit er met grote letters op staan..
tevens met start stop is een agm accu noodzakelijk.
tevens op kenteken kom ik uit op een agm accu.
de nu gemonteerde accu is een traditionele accu.
agm.JPG
agm.JPG (76.86 KiB) 9183 keer bekeken
traditioneel.JPG
traditioneel.JPG (78.81 KiB) 9183 keer bekeken
door Mari
#2830627
Waarom is een AGM accu noodzakelijk? De enige grote verschil wat ik lees is dat het accuzuur wat in een conventionele accu los erin zit bij een AGM in geweven glasvezelmatten... Technisch gezien zou het dus niets uit moeten maken als de specs van beide accu's (capaciteit en maximale startstroom) identiek zijn...

Ik begrijp dat een accu het zwaarder te verduren krijgt vanwege het S/S systeem en dat daardoor gekozen is voor een AGM accu... maar zie de noodzaak ervan niet in, een conventionele accu kan hetzelfde maar slijt misschien wat sneller... voor 300 euro kan je heel wat accu's kopen ;-)
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2830632
Mari schreef: 30 dec 2020 20:35 Waarom is een AGM accu noodzakelijk? De enige grote verschil wat ik lees is dat het accuzuur wat in een conventionele accu los erin zit bij een AGM in geweven glasvezelmatten... Technisch gezien zou het dus niets uit moeten maken als de specs van beide accu's (capaciteit en maximale startstroom) identiek zijn...

Ik begrijp dat een accu het zwaarder te verduren krijgt vanwege het S/S systeem en dat daardoor gekozen is voor een AGM accu... maar zie de noodzaak ervan niet in, een conventionele accu kan hetzelfde maar slijt misschien wat sneller... voor 300 euro kan je heel wat accu's kopen ;-)
bij een start stop systeem is een agm accu of efb of ecm accu noodzakelijk.
dit is ook de enige accu die ingeleerd word.
een auto met start stop systeem kan niet zonder agm of efb of ecm accu wel aanhhouden wat erin zit want ook deze zijn onderlig niet altijd omwisselbaar om dat ze ook verschillende eigenschappen hebben..
dit kunnen ze gewoon simpel weg niet aan.
je staat voor stoplicht bijvoorbeeld auto gaat uit maar verbruik gaat door en accu ontlaad dus,
hierna moet de auto gestart worden binnen een kwestie van seconden.
gevolg accu word nog dieper ontladen.
500 meter verder op sta je weer stil en het zelfde verhaal weer een normale accu kan deze omstandigheden niet aan.
zoals je al zei een agm accu is een absorbed glass mat accu wat dus inhoud er glasvezel om de lood platen van de accu zitten die in de vloeistof gedrenkt zijn.
zou dit niet zo wezen treken de platen compleet krom omdat de accu zoals ik al aangaf veel dieper ontladen word.
dan hebben sommige auto's ook nog Recuperatief remmen in dat geval is wederom een speciale accu noodzakelijk.
dit omdat de stroom die terug gestuurd word na de accu simpel gezegd zoveel ampère is dat een normale accu dit wederom niet aan kan. maar dit kan een efb accu ook niet aan dan moet je weer echt een agm accu hebben.
Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]