VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
#2830141
Heeft iemand ook ervaring met het feit dat er nogal wat rijwind geluid achter in de auto is ?

Lijkt wel of bv de rubbers van de achterklep / achterdeuren niet goed of voldoende aansluiten.
Er is overigens geen waterlekkage , dus denk dat dit het niet is , maar wat dan ?
#2834920
ik heb nu in de "opening spleet " tussen aansluiting achterklep(5e deur) en daklijn een tochtstrip geplakt en het windgeruis achter is een stuk minder tot vrijwel weg. Het is dus echt de spleet tussen de achterklep en dak die dit geruis veroorzaakt.
De rubbers van de achterklep sluiten wel goed aan. Dit gecheckt door er oa een A4 er tussen te doen en dan de klep te sluiten.
Dit zit dan muurvast . Maar ook door tochtband op gehele rubber van achterklep te plakken waardoor deze "strakker" tegen carrosserie drukt maar dat gaf geen soelaas.
Nu op zoek naar een wat nettere oplossing , miss via Ali een bepaald type tochtstrip zoeken.
#2834939
Het kan misschien ook zo zijn, dat jouw achterklep / kofferdeksel in gesloten toestand iets hoger gepositioneerd is ten opzichte van jouw daklijn, waardoor de wind tegen de rand van de achterklep komt tijdens het rijden. Hierdoor ontstaat extra windgeruis.
Dit zou je moeten kunnen zien door aan de zijkant van de auto te gaan staan, en dan langs de naad tussen daklijn en achterklep te kijken.

Als dit inderdaad zo is, en ik weet niet of het mogelijk is, maar dan zou ik proberen (evt. via de garage) om de achterklep -vooral aan de bovenzijde- iets strakker tegen de rubbers af te laten stellen.
#2835249
Dank voor meedenken , maar de achterklep is in lijn met de daklijn. Ik denk dat de "spleet " tussen daklijn en achterklep dit geluid toch versterkt/veroorzaakt. Door hier een stukje tochtband tussen te doen verstoor je de luchtwerveling en is het geruis weg ...
#2845185
Hoi,

Ik rij nu mijn tweede T-Cross in vier maanden tijd.
Beide occasions uit 2021. De eerste ingeruild voor heel veel gekraak en gerammel uit de portieren wanneer je binnen de bebouwde kom rijd. Dus kunnen omruilen maar mijn huidige T-Cross geeft na twee weken dezelfde problemen.
Volgens de dealer een producteigenschap maar daar ben ik het niet mee eens.
Het rijwindgeluid ervaar ik dan weer niet.
Wel ben ik benieuwd naar uw ervaringen wat betreft gekraak en gerammel uit de portieren.

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]