- 11 nov 2020 09:02
#2829612
Hallo Forum,
Sinds 9 oktober heb ik (prive) een ID3 1st Pro. Een fijne EV. Echter, vorige week, na ~2500 km, was na een eerste dag waarin de auto niet is gebruikt ('s nachts wel opgeladen), na ~30 uur de 12v accu leeg. Dan werkt niets meer; de auto kan niet meer ingeschakeld worden. Met de noodsleutel kan je wel de deur openen, maar daar blijft het dan bij. De dealer heeft zich over de auto ontfermd en in overleg met de fabriek over dit punt. Men gaf aan dat dit snel een week kan duren. Vervangend vervoer (op benzine ) is geregeld. Men constateerde een te hoge 12V ruststroom wanneer de auto 'uit' staat.
Wellicht dat dit ook de reden is dat de WeConnectID app in mijn geval vaak niet met de ID3 kan communiceren en dat regelmatig 's ochtends bij vertrek wat foutmeldingen verschijnen.
Op andere fora lees ik dat het 12V lege accu ID3 probleem ook bij andere gebruikers is voorgekomen. Het komt ook bij andere EVs voor, maar dan na langere tijd stilstaan en/of als de EV wat ouder is.
Iemand ervaring?
Sinds 9 oktober heb ik (prive) een ID3 1st Pro. Een fijne EV. Echter, vorige week, na ~2500 km, was na een eerste dag waarin de auto niet is gebruikt ('s nachts wel opgeladen), na ~30 uur de 12v accu leeg. Dan werkt niets meer; de auto kan niet meer ingeschakeld worden. Met de noodsleutel kan je wel de deur openen, maar daar blijft het dan bij. De dealer heeft zich over de auto ontfermd en in overleg met de fabriek over dit punt. Men gaf aan dat dit snel een week kan duren. Vervangend vervoer (op benzine ) is geregeld. Men constateerde een te hoge 12V ruststroom wanneer de auto 'uit' staat.
Wellicht dat dit ook de reden is dat de WeConnectID app in mijn geval vaak niet met de ID3 kan communiceren en dat regelmatig 's ochtends bij vertrek wat foutmeldingen verschijnen.
Op andere fora lees ik dat het 12V lege accu ID3 probleem ook bij andere gebruikers is voorgekomen. Het komt ook bij andere EVs voor, maar dan na langere tijd stilstaan en/of als de EV wat ouder is.
Iemand ervaring?