VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Mtm14d
#2829413
Vandaag een vervelend probleem gehad met de ID3. De auto herkende de sleutel niet (en stond natuurlijk niet voor de deur). De auto ging wel open en weer dicht maar was met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. Ook de reservesleutel werkte niet. De sleutel zou herkend moeten worden door het in de bekerhouder te plaatsen maar dat mocht niet baten. Probleem met nieuwe auto's is dat nog niemand er ervaring mee heeft maar uiteindelijk is de accu losgekoppeld , vijf minuten gewacht en weer aangekoppeld. Daarna startte de auto als vanouds.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2829422
en mocht bovenstaande niet baaten dan auto 30 min op contact laten staan hierna wederom proberen te starten.
door Minoes
#2830788
Mijn Id3 heeft gister na 1000 km ook besloten de sleutel niet te herkennen. Kon wel de auto openen maar is niet uit parkeerstand te krijgen " sleutel niet herkend". Accu even loskoppelen mocht niet baten, dus hij moest afgesleept worden. Letterlijk want hij kon ook niet van de parkeerrem af. Uitendelijk is hij op de wagen van de berger beland, naar VW garage om de software te fixen. Ik wacht af en zal hier laten weten hoe dat verlopen is! Heb je hetzelfde probleem, vraag een vervangende auto, kregen wij niet aangeboden maar nadat we zelf om vroegen wel, direct meegebracht door de berger. Niet meer dan logisch vind ik, software hickups is 1 maar niet rijden is een ander verhaal!
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2830813
Minoes schreef: 06 jan 2021 22:00 Mijn Id3 heeft gister na 1000 km ook besloten de sleutel niet te herkennen. Kon wel de auto openen maar is niet uit parkeerstand te krijgen " sleutel niet herkend". Accu even loskoppelen mocht niet baten, dus hij moest afgesleept worden. Letterlijk want hij kon ook niet van de parkeerrem af. Uitendelijk is hij op de wagen van de berger beland, naar VW garage om de software te fixen. Ik wacht af en zal hier laten weten hoe dat verlopen is! Heb je hetzelfde probleem, vraag een vervangende auto, kregen wij niet aangeboden maar nadat we zelf om vroegen wel, direct meegebracht door de berger. Niet meer dan logisch vind ik, software hickups is 1 maar niet rijden is een ander verhaal!
vraagje heb je wat ik aangaf nog geprobeerd toen toevallig ?
of heb je dit pas naderhand gelezen ?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2830827
ja maar dat is dus niet het zelfde.
je moet de auto 30 min op contact laten staan als de sleutel verkeerd herkend is
dus sleutel uit contact en weer op contact en dan 30 min wachten.
om de reden een dief zal geen 30 min in de auto wachten op vrijgave van de startblokering.
door ID3OKT2020
#2830953
DIT IS MIJ NU AL TWEE KEER OVERKOMEN. Is wel steeds opgelost maar kost steeds tijd!!

Verder een hoop andere problemen, auto sta nu al sinds dinsdag bij de dealer en de oplossing moet uit Duitsland komen.
Resultaat, ik rij nu in een leenauto op benzine die mij dus hoop geld kost aan brandstof , reden van ID was o.a. om kosten te besparen en te weten waar ik aan toe was qua kosten dus incl 8 jaar onderhoud sprak mij aan plus de goedkope brandstof in de vorm van Electra.

Dealer is overigens top (Maas Autogroep) en doet alles wat ze kunnen dat mag ook wel eens gezegd worden.
VW heeft gewoon te gaan deze auto willen lanceren en daar betaalt de gebruiker nu voor en de dealer heeft het maar op te lossen en de klant tevreden te houden, respect voor de dealer.

Hopelijk wordt alles in het eerste kwartaal opgelost en wordt het daarna genieten.

Auto rijd prima en de afwerking is correct, range is echter een ding , bij lange na niet de gegeven 426km WLTP afstand. Hoe kan dit, je mag er toch vanuit gaan dat cijfers van een onafhankelijk organisatie kloppen of is niets meer wat het lijkt of wat men zegt.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het goed komt , positief blijven zeg ik dan.
door Mari
#2830960
Als je de media een beetje gevolgd had, had je geweten dat we in betrekking tot de range een beetje zijn voorgelogen. Enerzijds wordt een verkeerde rekenmethode toegepast, anderzijds wordt het mooier voorgespiegeld dan het daadwerkelijk is (verbruik bij auto's met brandstofmotoren die wordt opgegeven haal je ook niet)...

Onlangs was er nog een item bij Kasse in betrekking tot dit onderwerp. Taxichauffeurs waren overgestapt op elektrisch rijden maar haalden de range ook niet (ander merk, maar komt op hetzelfde neer...) --> https://www.youtube.com/watch?v=S-KmuELaxPI
door ID3OKT2020
#2830961
Dat ik de range niet haal snap ik maar ik krijg de ID 3 niet eens opgeladen tot de beloofde range en dat is volgens mij iets anders. Een afwijking begrijp ik ook maar 30% minder opladen dan beloofd is wat vreemd denk ik zo. Naast het feit dat WLTP zover ik weet de meet norm is en dat je er toch vanuit mag gaan dat dat in ieder geval een beetje in de buurt komt. Het lijkt bijna of er andere accu’s gebruikt zijn met het meten en de daadwerkelijke accu’s welke geleverd worden in de ID3.
door Mari
#2830966
... je bent keihard voorgelogen... je weet toch dat autoverkopers niet te vertrouwen zijn ;-)

Wat het opladen betreft, dat zou zo maar eens een bug in de software kunnen zijn, of een instelling die niet correct staat! Heb je de dealer hierover gebeld? Wat had hij te zeggen hierop?

De testresultaten zijn onder ideale omstandigheden tot stand gekomen, niet onder de omstandigheden waar jij mee te maken hebt in de praktijk. Neem aan dat je op de hoogte bent dat in de winter de accu minder zal presteren dan in de zomer?

Als je de topics hier en op andere fora leest over de ID3/ID4 dan mag je concluderen dat er nogal wat schort aan het produkt wat VW op de markt heeft gezet... Veel daarvan zal softwarematig opgelost kunnen worden, maar dat zal enige tijd in beslag gaan nemen. Welke softwareversie staat er op je auto?
door Minoes
#2830967
Hoi

Ik heb mijn ID3 vandaag weer terug gekregen. Het probleem bleek te zitten in een regelapparaat (ja zo noemden ze het bij VW) voor de sleutelherkenning zodat ie weer kon rijden. Het onderdeel is uit Duitsland besteld en gemonteerd en de auto rijdt weer. Er is geen software update gedaan omdat hij verder storingvrij was na de reparatie.
door ID3OKT2020
#2830969
Beste Mari,

Bedankt voor al je tips, echter ben je wel snel met conclusies trekken en in hokjes plaatsen , das jammer niet meer dan dat.
Ja ik ben mij bewust dat de range anders is in de winter dan in de zomer en ja ik heb de media wel gevolgd en ben op de hoogte van software problemen.

Opladen is iets anders dan verbruik , ik heb het over opladen en dat het dan prettig zou zijn dat 100% gelijk is aan 426 of minimaal 400. Uiteraard zal de uiteindelijke range in de winter een stuk lager liggen dat snap ik.
SW is 2.0 is net geïnstalleerd.
Daarna weer storingen , ik ga er vanuit dat het goed komt, gelukkig is het inclusief 8 jaar onderhoud.

Heb jij zelf eigenlijk een ID3 ?
door Mari
#2830970
... is het niet zo dat je boordcomputer een range aangeeft aan de hand van de afgelopen zoveel gereden kilometers? Dat doet mijn vieze dieseltje namelijk wel (daarmee is je vraag of ik een ID3 heb meteen beantwoord ;-) ).

De ingenieurs van VW hebben een eigen denkwijze van hoe ze dingen denken te moeten laten zien op je scherm, soms logisch maar soms ook totaal niet...
door theooog
#2831358
Het is mij nu twee keer gebeurd. Ik ging net boodschappen doen en toen gebeurde het weer. Zeer vervelend ik hoop dat vokkswagen deze problemen snel en voorgoed oplost.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]