VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door metsven
#2827751
Beste,

Ik heb een 2008 vw touran 1.4l (170pk).
De scan is gemaakt met een V-gate scan VS450. De volgende foutmeldingen krijg ik:
01519: Lamp voor Achteruitrij-verlichting rechts (M17), sporadic 012-electrical fault
01370: Alarm door Interieur Bewaking, sporadic 012-electrical fault
00906: Claxon (H1), sporadic 009-open or short to ground
01493: Lamp voor Knipperlicht linksvoor (M5), sporadic 012-electrical fault

Het probleem dat ik heb is wanneer ik de achter mistlampen aanzet gaat mijn achteruitrijlampen aan. En omgekeerd. De linker knipper licht werkt prima, maar toch elkes keer weer die foutmelding ook na het uitwissen. Ook de hoorn werkt zoals normaal. Alarm foutmelding, hiervan ook niets verdachts onder vonden (alarm is niet zomaar afgegaan). En het groot licht doet het niet. Lampen gecontroleerd maar prima in staat.

Wat ik als laatst heb gedaan aan de auto is het contact schakelaar vervangen, statische bochtverlichting lampen vervangen en de boordcomputer J519 (onboard power supply control unit). Aangezien ze geen 2de hands hadden voor mijne touran had ik eentje gekocht voor een 2008 VW scirocco met het juiste artikel nummer (3C8937049E).

Ligt de problemen die ik ervaar toch aan het verschil van boordcomputer (j519, 3C8937049E) terwijl ze toch identiek lijken? Of is het toch iets anders? Enige advies welkom.

Bedankt.
door Mari
#2827753
Sporadic betekend dat ze zo nu en dan optreden en niet continue aanwezig zijn. Foutcodes wissen en kijken welke er terug komen.

Lukraak onderdelen vervangen lost niets op, je zal de oorzaak moeten zien te vinden. Heb je het probleem met de verlichting al langer of is dit onlangs aan het licht gekomen?

Ik adviseer je om de auto te laten uitlezen middels VCDS, daarmee krijg je namelijk meer te zien over de status van de auto dan met een universele uitleestool als de VS450. Geen VCDS dan even in het VCDS lokatie-topic kijken voor een forumlid bij je in de buurt. --> viewtopic.php?f=5&t=93030

Je zegt de J519 (BCM-module) te hebben vervangen, heb je daarbij ook de codering van de oude module over gezet? Denk van niet namelijk, maar had wel moeten gebeuren! Dus alvorens je de auto laat uitlezen met VCDS de oude module terug plaatsen, dan kun je zien wat de juiste codering van deze module is!

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]