VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
door RicoK
#2827124
Hallo,

In mijn Golf Plus zit een RNS(vermoedelijk)510. Ik zeg vermoedelijk, omdat de oorspronkelijke radio, een RNS310, werd gestolen en door de dealer werd vervangen door een nieuwer exemplaar. Omdat ik echter verwend ben met navigeren via Tomtom Go op mijn iPhone, de bluetooth(module) het niet doet, want te oud (waarschijnlijk), ik graag Spotify luister en ik mijn iPhone niet op een nette en eenvoudige manier kwijt kan, wil ik de autoradio gaan vervangen door een RCD330 (of wellicht een RCD660). Dit zijn Apple CarPlay units van, zoals men dat durft aan te geven, origineel VW, maar dan alleen voor de Russische en Aziatische/Indiase markt.

Is er iemand die met (een van) deze systemen ervaring heeft? En hoe is deze ervaring?

Alvast bedankt.
door RicoK
#2827133
@PaulusB Bedankt voor je reactie. Belangrijkste vind ik dat je aangaf dat het leuke radios zijn :grinning: . Omdat de knoppen van mijn klimaatregeling ook de temperatuursinstelling laten zien kan ik het missen als dit niet op de radio wordt weergegeven. Is tenslotte feiteijk alleen maar dubbel ;) En in principe is Apple CarPlay bedraad ;)
door RicoK
#2827144
Thanks @PaulusB , ik ben me ervan bewust dat prijzen via Ali lager liggen. Maar ik vind nog steeds EUR 210-220 voor een RCD330 bij een NL-aanbieder netjes. Zeker omdat ik niet wil wachten ;)
door RicoK
#2827164
Daar ik ongeduldig kan zijn en ook wel ben (....) heb ik zojuist bij Autopar een RCD330 besteld. Deze zal morgen worden bezorgd. Ik weet waar ik morgenavond te vinden ben....;)
door chygrinsky
#2832792
En hoe is jouw ervaring met die RCD 330 van Autopar? ik zelf zit er ook aan te twijfelen maar bij Autopar zijn ze 360euro ongeveer nu en als je android auto wilt nog +99 euro
door RicoK
#2832794
@chygrinsky Mijn ervaring met de RCD330 (alleen Apple CarPlay) is nog altijd een genot. Een erg fijne unit. Ik kan deze zeer aanbevelen!!
Maar, allemachtig, wat is er met Autopar aan de hand?!? Ik heb mijn RCD330 bij hen aangeschaft in juni vorig jaar inclusief anti-diefstalschroeven (die ik niet heb gebruikt) en een jaar garantie voor EUR 312. Nu is de unit los 3UR 350, de schroeven bijna EUR 20 en géén garantie die bijgekocht moet worden voor EUR 50. En ook nog eens niet op voorraad. Huh?!?! Hoe dan?
Nee, ik kan op basis van deze gegevens Autopar niet meer adviseren. Jammer.
door Mari
#2832806
... ik laat bedrijfjes waar je "garantie" moet kopen direct links liggen... zie wel vaker bedrijfjes die maar 1 jaar garantie geven, maar wettelijk gezien zijn ze verplicht om 2 jaar garantie te geven...
door RicoK
#2832810
Ja, gelijk heb je. Als ik vorig jaar bij Autopar ook garantie had moeten bijkopen had ik ze ook zeker links laten liggen. Dit is een erg kwalijke ontwikkeling.
door chygrinsky
#2832858
Ik heb er gister 1 besteld (rcd330) via marktplaats. Is het letterlijk plug and play? dus oude kabels van me golf 6 in de rcd330? f heb ik nog andere kabels nodig?
door chygrinsky
#2832860
Oke top dan bestel ik die voor de zekerheid retourneren kan altijd:D. Hoe zit dat met me bluetooth module onder me stoel? moet ik die gewoon lekker laten zitten. of afkoppelen? en zo ja hoe moet dat dan gewoon stekker eruit?
door RicoK
#2832861
@chygrinsky Ik weet natuurlijk niet zeker of het blok waarvan ik de link stuurde het juiste blok is. Om die reden gaf ik ook aan 'wellicht'. Bij mijn bestelling had ik aangegeven dat het voor mijn Golf Plus MY2010 was, waarna ik een juist blok erbij kreeg.
De Bluetooth module onder je stoel wordt buiten werking gezet. Deze ligt bij mij ook werkloos te wezen onder mijn stoel. Sowieso was die van mij werkloos, omdat het oude module is en deze niet overweg kan met moderne telefoons. Je hoeft er feitelijk niets mee te doen.
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]