VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2825786
Goedemorgen,

Ik ben op een radeloos probleem gestuit en heb besloten het wereldwijde web in te schakelen dan wel bij het VW Forum.

Mijn Passat 3b heeft bij koude start wat problemen als hij bijvoorbeeld de nacht stil heeft gestaan.
Dan maakt hij klappende geluidjes en de motor voel je nog wel eens tekeer gaan. Soms valt ie soms ook gelijk uit alsof hij zichzelf verdrinkt. De klappende geluiden houden zo een 5 minuten aan. Het is alsof er een kickback in de uitlaat bij de motor zit.

Verder word hij warm als hij stil staat zodra ik in de stad rijd word hij 60 graden op de snelweg zakt hij naar iets onder de 40 en gaat hij haperen het is net alsof je in een koets zit.

Hij gaat zo en nu ook niet boven de 4000/5000 toeren en trekt dan zeer langzaam op na een poosje het gas in z'n 2 helemaal ingedrukt te houden schiet hij weer voorruit boven de toeren.

Wat heb ik al geprobeerd?


- Als eerste de temperatuursensor op de start na deed hij het even iets beter dan nu.
- De thermostaat (nog niet kunnen testen omdat de injectoren d'r uit zijn)
- Ik heb de benzine injectoren laten testen en deze kwamen goed uit de test dus dit is ook niet het probleem

De computer is uitgelezen en geeft ook niets aan alleen dat hij -50 graden was waarnaar ik de temp.sensor vervangen heb.

Momenteel ben ik radeloos en zou ik niet weten wat het probleem zou kunnen zijn... Valse lucht? Te veel of te weinig benzine? Lekt hij ergens?

Ik hoop dat jullie mij wat advies of wellicht het gouden antwoord kunnen geven.

Met vriendelijke groet,
DaveyCH
#2825816
Update:

Na nieuwe temp. Sensor en Thermostaat rijdt hij beter. Klapt nog wel bij koude start. Terugschakelen naar z'n 3 en dan gas geven moet hij hem even pakken. En houd hem in bij constant 120/130 rijden je voelt hem dan terugvallen. Zodra je gas loslaat of gas geeft stopt het. Misschien de Bobine vervangen een optie?

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]