VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Caddy
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2825090
Is het mogelijk een niet fabrieks cruise controll in te laten bouwen in een Caddy 1.6 van 2013 ?

Volgens de dealer is deze auto namelijk helaas niet uitgevoerd met voorbereiding van het fabriekssysteem.

Wat zou dat ongeveer gaan kosten?
Op Google kom ik namelijk bijna alleen maar prijzen tegen van inbouw met voorbereiding.
#2825224
Inbouwen van een originele cruisecontrol heeft de voorkeur en is gewoon te doen.
Je hebt daarvoor een andere stuurkolomschakelaar nodig, een juiste stuurmodule (als degene die er nu inzit er niet geschikt voor is), misschien een andere boordnet (als degene die er nu inzit er niet geschikt voor is) en er moet minimaal 1 kabel van het stuurmodule naar de ecu getrokken worden.
Het lijkt veel maar is echt goed te doen!
#2825232
bandenman schreef: 23 mar 2020 02:07 Inbouwen van een originele cruisecontrol heeft de voorkeur en is gewoon te doen.
Je hebt daarvoor een andere stuurkolomschakelaar nodig, een juiste stuurmodule (als degene die er nu inzit er niet geschikt voor is), misschien een andere boordnet (als degene die er nu inzit er niet geschikt voor is) en er moet minimaal 1 kabel van het stuurmodule naar de ecu getrokken worden.
Het lijkt veel maar is echt goed te doen!
Caddy 2013 komt technisch overeen met een Golf 6, je hoeft waarschijnlijk enkel de stuurkolomschakelaar te vervangen. Heel misschien de BCM (al was dat bij mij niet nodig). En er hoeft zeker geen kabel getrokken te worden.
#2825320
bandenman schreef: 23 mar 2020 11:26 Ik heb al 2x deze ombouw gedaan en heb 2x 1x draad moeten leggen van de stuurkolom naar de ecu. Omdat ze deze bij vw te duur vonden waarschijnlijk :laugh:
Ik heb geen draad hoeven leggen bij een Golf 6 2009. Was gewoon plug and play. dit weet ik zeker want draden trekken doe ik niet aan, dan laat ik het over aan een monteur.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]