VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
#2823416
Hoi allemaal,

Ik heb sinds nu ongeveer een week mijn Tiguan uit 2013. Mijn telefoon maakt wel verbinding via Bluetooth maar alleen om te bellen. Ik wil echter ook muziek streamen. Als ik connectie heb, en vervolgens Spotify of Youtube aanzet, dan komt het geluid gewoon uit mijn telefoon en niet vanuit de speakers. Ik kan wel bellen via de speakers dus de telefoon is wel verbonden.

Balen dus! Wat kan ik doen zodat ik ook muziek kan streamen??
#2823441
Sien schreef: 31 dec 2019 01:11 Kan je me hier stap voor stap doorheen helpen? Hoe doe ik dat?
Ik zou beginnen om wat meer informatie omtrent de radio in je auto te posten, wat we weten is Merk en type auto een bouwjaar, maar dat zegt niets over de radio. Is het een af-fabriek radio of eentje van een ander merk. En indien het een af-fabriek radio betreft, is het ook wel makkelijk om te weten welk type.

Ik heb zelf een Discover Media in de auto zitten, daarvan vind je de setting voor Bleutooth in het Media-menu:

Media-scherm
Afbeelding

Setup-menu media-scherm
Afbeelding

Bluetooth-settings - a2dp moet aangevinkt zijn/worden
Afbeelding

Keuze van bron voor afspelen
Afbeelding

Maar zoals gezegd, zonder te weten wat je in je auto hebt zitten kunnen we gissen hoe en wat...
#2823454
Hoi, ik heb geen idee hoe ik het model opzoek. Heb wat foto’s gemaakt van de setup. Kan je daaruit opmaken welke versie ik heb??

Ondertussen kan ik wel muziek streamen met de Samsung van mn schoonvader. Maar niet met mijn iPhone (wel bellen!). De Mediaspeler geeft bij mijn tel aan niets te kunnen vinden 😔 Heel irritant

Oh ja, gelukkig Nieuwjaar 💪🏼
Bijlagen:
EFA73067-6E38-4133-A12B-55354179955F.jpeg
EFA73067-6E38-4133-A12B-55354179955F.jpeg (3.5 MiB) 15091 keer bekeken
CA3869E1-BB18-405D-B6D7-FF7B6E6E5BD7.jpeg
CA3869E1-BB18-405D-B6D7-FF7B6E6E5BD7.jpeg (4.1 MiB) 15091 keer bekeken
4291F78F-3E27-4693-AF3F-8AF48F3551E8.jpeg
4291F78F-3E27-4693-AF3F-8AF48F3551E8.jpeg (3.55 MiB) 15091 keer bekeken
#2823458
Sien schreef: 01 jan 2020 16:07 Hoi, ik heb geen idee hoe ik het model opzoek. Heb wat foto’s gemaakt van de setup. Kan je daaruit opmaken welke versie ik heb??

Ondertussen kan ik wel muziek streamen met de Samsung van mn schoonvader. Maar niet met mijn iPhone (wel bellen!). De Mediaspeler geeft bij mijn tel aan niets te kunnen vinden 😔 Heel irritant

Oh ja, gelukkig Nieuwjaar 💪🏼
Voor partnumber even in het hoofd set-up-menu kijken onder informatie... je zit nu in het set-up menu van je navigatie ;) Aan een foto van de buitenkant heb je weinig, ze lijken allemaal op elkaar...

Gezien streamen via een Samsung wel werkt weet je waar je het moet zoeken, ofwel in je instellingen van je iPhone, ofwel je hebt een incompatibiliteitsprobleem tussen je infortainment-systeem en je iPhone... Je zou verwachten dat Bluetooth een standaard zou zijn, maar niet alle fabrikanten houden zich daar aan.

Ben zelf geen fan van Apple, aangezien zij bepalen wat je al gebruiker van een device wel of niet kunt... bepaal graag zelf wat wel/niet mogelijk is...
#2823459
Sien schreef: 01 jan 2020 16:09
PaulusB schreef: 31 dec 2019 01:20 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... trofitting

Hier staat jou module mogelijk ook bij wat hij ondersteund die kun je dan weer tegen jou model info houden van je iPhone.

Je had net zo goed Arabisch kunnen schrijven want hier snap ik weinig van 🙂
Tja, het is niet meer als kijken welke module er in je auto zit en deze vergelijken met het lijstje... ondersteunt jouw module volgens het lijstje geen A2DP dan is audio streamen niet mogelijk... maar gezien het via een Samsung device wel werkt zal het eerder aan je iPhone liggen.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]