VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2821902
IK heb in mijn CC 2009 led lampen gezet als DRL verlichting (origineel zit er halogeen in), echter nu krijg ik in mijn cockpit dat mijn DRL lampen defect zijn.

Ik heb vcds en gezocht om dit uit te programmeren maar ik kan dit helaas niet vinden.

Is er een manier om de foutmelding uit te programmeren bij een CC uit 2009?
Indien ja, hoe?
Welke controller, byte en bit moet je dan hebben, ik heb diverse cold diagnostic opties gevonden maar geen enkele voor de DRL lampen.

Enige tips zijn welkom.

ps
Ik weet dat ik ook resistors ertussen kan zetten, maar liever niet, mijn voorkeur gaat uit naar de fout uit zetten.
#2821924
Ik heb al 2 set canbus error free led lampen gekocht en beide geven alsnog fouten, de ik dezelfde lampen dan in de auto van de vrouw (die ook canbus check heeft) dan geven ze in haar auto geen foutmelding, maar in mijn CC wel.

Verder wil ik eigenlijk geen lampjes meer gaan gebruiken maar een DRL strip gebruiken die ipv het knipper licht komt en het DRL licht gedeelte aansluiten op de originele DRL bedrading zodat ze exact reageren (te bedienen zijn) als de originele. Dit is een drl lamp die dus het knipperlicht vervangt en 2 functies heeft, drl en knipperlicht, ik overweeg ook nog de DRL onder naast de mistlampen te plaatsen, ook hier zijn aftermarket sets voor, ook deze zou ik dan willen aansturen via de originele DRL aansluiting in de koplamp (zonder canbus error).

Om dit dus foutloos te laten werken dient de fout uit geprogrammeerd te worden.
#2821960
klopt maar eigenlijk een waardeloze oplossing.
Ten eerste je gaat ruim 2Amp weg gooien, dit wordt omgezet in nutteloze hitte
Ten 2de wordt dus die weer stand gloeiend heet en kan doorbranden.....

Heb er dus al een set weerstanden tussen gehad, met als gevolg dat 1 weerstand dus na 1 maand door gebrand was, ook nog eens per ongeluk tegen een kabelboom aankwam (zat dus niet goed vast) met als gevolg dat de mantel van de kabel gedeeltelijk geschroeid is, gelukkig geen kabels beschadigd.

Dus nee, ik ben eigenlijk dus geen voorstander van die weerstanden.....
#2821976
B3rt schreef:klopt maar eigenlijk een waardeloze oplossing.
Ten eerste je gaat ruim 2Amp weg gooien, dit wordt omgezet in nutteloze hitte
Ten 2de wordt dus die weer stand gloeiend heet en kan doorbranden.....

Heb er dus al een set weerstanden tussen gehad, met als gevolg dat 1 weerstand dus na 1 maand door gebrand was, ook nog eens per ongeluk tegen een kabelboom aankwam (zat dus niet goed vast) met als gevolg dat de mantel van de kabel gedeeltelijk geschroeid is, gelukkig geen kabels beschadigd.

Dus nee, ik ben eigenlijk dus geen voorstander van die weerstanden.....
Daarom zei ik dus ook een geschikte weerstand! Je hebt ze tegenwoordig ook in elektronische vorm, zitten er bij mij tussen en werken perfect!!
#2822039
Elektronische weerstanden?! :roll: Er bestaan draadgebonden weerstanden (vaak groen gekleurd, worden beperkt toegepast ivm inductie bij abrupt uitschakelen) en koolstofweerstanden (hier staan vaak kleurringetjes op). In iedere weerstand wordt warmte opgenomen. Warmte = verlies. Steeds vaker zien we PWM- (duty-cycle)regelingen om de weerstanden niet meer te hoeven gebruiken. Bij sommige toepassingen ontkom je er niet aan en moet je wel weerstanden monteren, zoals in dit geval.
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]