- 21 aug 2019 22:25
#2820740
Beste Volkswagen bezitters,
Momenteel ben ik in het bezig van een Volkswagen Golf IV 1.4 16v uit 2001, met 216.000 kilometer op de teller. Momenteel hoor ik echter een soort "getik" in de motor. Ik heb al het een en ander gegoogled hierover, en naar mijn weten zouden het 2 dingen kunnen zijn, ofwel kantelende zuigers, of iets met de kleppen. Nu ben ik zelf niet zo heel erg technisch op dit gebied, en het schijnt dat je aan de soort tik zou kunnen horen of het de kleppen, of de zuigers zijn.
Ik heb daarom 2 filmpjes toegevoegd, in de hoop dat jullie misschien uitsluitsel kunnen geven of dit de kleppen of de zuigers zijn. (Uiteraard voor een exacte analyse kan ik het beste naar de garage gaan, toch zou ik eerst jullie kennis hierover inwinnen). Het getik lijkt iets luider te worden bij het maken van meer toeren, maar stopt tijdens het rijden ook rond de 2000 toeren. Verder loopt de motor ook netjes en stabiel stationair rond de 750 toeren.
Hopelijk kunnen jullie mij van enigsinds advies voorzien! smiling smiley
Video's:
(van binnen)
(onder de kap)
Overige informatie:
Km stand: 216.000
Motortype: AXP
Versnellingsbak: DUW
Distributieriem vervangen bij 180.000KM
Momenteel ben ik in het bezig van een Volkswagen Golf IV 1.4 16v uit 2001, met 216.000 kilometer op de teller. Momenteel hoor ik echter een soort "getik" in de motor. Ik heb al het een en ander gegoogled hierover, en naar mijn weten zouden het 2 dingen kunnen zijn, ofwel kantelende zuigers, of iets met de kleppen. Nu ben ik zelf niet zo heel erg technisch op dit gebied, en het schijnt dat je aan de soort tik zou kunnen horen of het de kleppen, of de zuigers zijn.
Ik heb daarom 2 filmpjes toegevoegd, in de hoop dat jullie misschien uitsluitsel kunnen geven of dit de kleppen of de zuigers zijn. (Uiteraard voor een exacte analyse kan ik het beste naar de garage gaan, toch zou ik eerst jullie kennis hierover inwinnen). Het getik lijkt iets luider te worden bij het maken van meer toeren, maar stopt tijdens het rijden ook rond de 2000 toeren. Verder loopt de motor ook netjes en stabiel stationair rond de 750 toeren.
Hopelijk kunnen jullie mij van enigsinds advies voorzien! smiling smiley
Video's:
(van binnen)
(onder de kap)
Overige informatie:
Km stand: 216.000
Motortype: AXP
Versnellingsbak: DUW
Distributieriem vervangen bij 180.000KM