VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2819313
Goedendag allen,

Sinds vandaag heeft mijn gtd geen vermogen meer, turbo lijkt niet te werken. Sinds paar dagen begon ik een ‘fluitend’ geluid te horen en had de auto ‘af en toe’ geen vermogen, voornamelijk bij het accelereren. Voordat ik naar de dealer ga en mij een nieuwe turbo wordt aangesmeerd ben ik benieuwd of er mogelijk andere oorzaken zijn. Ik had namelijk ook iets gelezen over een mogelijk defecte lmm.

Het is een Golf 7 2.0 GTD/TDI uit 2015 met 83k op teller.
door Mari
#2819315
Begin eens met uitlezen en het hier posten van eventuele foutcodes... maak ook een log van o.a. turbodruk en de LMM, kenners kunnen daar veel uit halen.
#2839437
Beste
Ik zit met het zelfde probleem bij mij heb ik een nieuwe turbo gestoken (moest vervangen worden) maar krijg nu de melding bij het uitlezen laaddrukregelaar met foutcode p029900 en de auto heeft geen vermogen ( heel soms ineens wel ) tot dat ik de wagen terug aan en uit zet is het weer geen vermogen bij het rijden iemand een idee toevallig dat dit kan zijn ?

Danku :-(
Gebruikersavatar
door mano
#2839452
Omdat de topicstarter dat niet weet en als je googled vrijwel meteen gerritspeek naar boven komt..

Niet iedereen heeft als hobby vw en het in de gaten houden van div. sites waar je snel wat kan vinden. Laat staan dan ook nog de code te ontcijferen hoe daar mee om te gaan.
door Mari
#2839456
@mano De opmerking over Googles was ook niet voor jou bedoeld... wat me opvalt is dat er heel veel nieuwe forumleden zijn die een vraag stellen en vervolgens het forum niet meer bezoeken (voorbeeld daarvan is de topicstarter van deze thread)... Men neemt zelf de moeite niet om iets uit te zoeken...

Google is in mijn ogen de eerste plek waar je kijkt als je wat wil weten... vraag stellen op een forum kan later altijd nog... ;-)
Gebruikersavatar
door mano
#2839464
Dat is al zo sinds de oprichting van het vwforum. Daar zijn ook genoeg discussies over gevoerd maar de destijds nieuwe "leiding" vond kwantiteit over kwaliteit belangrijker. Voor beide kanten valt wat te zeggen ..
#2839475
Beste
Danku voor het antwoorden op mijn topic wil even duidelijk maken dat er uren versleten zijn om de oorzaak te vinden zit niet heel de dag lang hier op deze forum heb in mijn privé en naast deze topic ook een leven 😉 ik deel graag mijn info omdat er mensen zijn die dit soort zaken ook hebben meegemaakt ik heb hier mijn vraag gesteld omdat ik ten einde raad was en voor die gene die wel en serieus en normaal antwoord hebben gegeven danku alvast de oorzaak is er nog steeds veel zeggen dat het ligt aan de actuator heb deze bestelt hopelijk is het probleem hiermee verholpen
Danku
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]