VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
door Scirocco007
#2819105
Beste,

Na een misfire cilinder 3 storing, bleek dat er water bij de bougie en bobine heeft gezeten, bij het controleren zat de bougie en bobine zwaar onder de roest.
Bij het bedrijf waar ik de auto pas heb gekocht draaide de monteur de bougie gewoon los zonder eerst schoon te maken en wilde er gewoon gelijk een nieuwe inzetten waarop ik zei van hallo hij zit vol roest, ik controleerde met licht en zag dat er al wat roest deeltjes in de verbrandingskamer waren gevallen, maar er lag ook nog een hoop langs de rand waar de bougie in gaat, hij heeft toen met perslucht het roest weggeblazen zonder nog een bougie erin dus met open gat, nu weet ik niet of alles de cilinder\verbrandingskamer in is gegaan en hoe schadelijk dat is, ze wilde me wijs maken dat het geen kwaad kon.
Ook heeft hij alleen de bougie vervangen en niet de bobine terwijl de bobine ook verkleurd is en waarschijnlijk ook te lijden heeft gehad van dat water en sluiting, bobine is alleen schoongemaakt en terug gezet.
Kan de gevallen roest schade brengen aan de cilinders en moet de bobine ook vervangen worden ?
Gebruikersavatar
door MVW
#2819108
Ook nu weer een uitgebreide vraag zonder voertuiginformatie. Moet ik gokken om welke auto het gaat aan de hand van je gebruikersnaam?

De manier van sleutelen verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs. De beste manier is: bougie een halve slag los draaien en dan met perslucht de schacht rond de bougie schoon spuiten. Nu kan er naast roest, ook zand in de cilinder zijn gevallen.

Wil je eens een foto maken van je bobine? Want waar zit de roest?
#2819127
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie, mijn excuses!
Het gaat om een Scirocco High Line uit 2009 met 160pk en 181k op de teller. Turbo en onderblok zijn reeds vervangen bij 160k zoals ik heb gehoord en terug in het boekje kan zien.
Inderdaad was het verre van de schoonheidsprijs, en heeft het mij erg gestresst heb de auto voor 8000 euro gekocht een maand geleden, heb nog een maand garantie. Kan dat roest en zand veel kwaad en merk ik dat pas na x aantal kilometers?
Ik heb de foto's op me telefoon maar hoe plaatst ik die hier.
Gebruikersavatar
door MVW
#2819130
Als dat zand tussen je zuiger en je cilinder terecht komt, krijg je krassen in je cilinderwand. Een Mogelijk gevolg is een verhoogd olieverbruik. Er is nu niets meer aan te doen. Misschien zijn de vuildeeltje gewoon netjes via de uitlaatklep afgevoerd. Ik zou me er maar niet te druk over maken.

Foto's kun je toevoegen door in het bericht op "volledige bewerker" te klikken en vervolgens als bijlage te uploaden.
#2819131
Moet volgende week terug voor een nieuwe airquality sensor en de tank klep die niet op slot gaat, auto draait bij een koude start ook heel rommelig de eerste minuut soort diesel en pruttel geluid en trillen, automatische choke begint met 3,5L/uur en zakt dan naar 0,7L/uur schijnt normaal te zijn bij deze 1.4 TSI motoren. Koppeling drukt ook best zwaar en kraakt een beetje, auto trilt hevig bij opkomen 1e versnelling als je er niet genoeg gas bij geeft, Mischien drukgroep/plaat ? Want ze willen me wijs.maken dat het goed is.
#2819132
[image][/image]

Hierbij de foto's van de bougie en bobine
Bijlagen:
20190608_183424.jpg
20190608_183424.jpg (3.2 MiB) 1865 keer bekeken
Bobine die erop zit
Bobine die erop zit
20190529_162310.jpg (2.24 MiB) 1888 keer bekeken
Bougie met de roest
Bougie met de roest
20190529_162211.jpg (2.04 MiB) 1888 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Scirocco007 op 08 jun 2019 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MVW
#2819133
Van een choke is bij een injectiemotor geen sprake meer. Bij een koude motor vindt er wel verrijking plaats. Het is normaal dat de motor meer brandstof verbruikt als deze net is gestart. Om de katalysator op te warmen wordt de ontsteking "verlaat". Dat kan soms wat rauw klinken.

De 1.4 motoren hebben nog wel eens wat problemen m.b.t. de ketting en turbo etc, dus ik durf dat in jouw geval niet te zeggen. Ik heb het zelf natuurlijk niet ervaren.

Krakend koppelingspedaal is vaak een gevolg van een versleten drukgroep.

Trillen tijdens het loslaten van het koppelingspedaal? Kan een gevolg zijn van een oververhitte koppelingsplaat. Als de koppeling niet is bediend en hij trilt tijdens het gas geven heeft het in ieder geval niets met de koppeling te maken. Dan is er iets anders in de aandrijflijn wat de trilling veroorzaakt (bijv. aandrijfas).

Aan de foto's te zien heeft er inderdaad water in gestaan. Misschien is dat gebeurd tijdens het reinigen van de motor met een hogedrukspuit? Maar daar zullen we denk ik niet achter komen ;)

Als de bobine van binnen erg is aangetast zou ik deze voor de zekerheid wel vervangen. Als het alleen om wat roest aan de buitenzijde is, kan het niet veel kwaad. Maar aan de bougie te zien is het eerste van toepassing.
#2819134
Ik wil je heel erg bedanken voor de informatie wat ben ik je dankbaar.
Nee hij trilt niet alsie niet word bediend, wel heb je soms bij snel schakelen datie tandenpoetst hetzelfde als je hem in ze achteruit zet, dan lijken de tandjes te schuren.
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]