VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door Golf7tdiErHu
#2828322
Ok mooi zal nu eens mijn kachel radiateur gaan nakijken schijnt niet al te moeilijk te zijn zag ik op forum uitgelegd.
Moet toch zien te achterhalen wat er aan de hand is door oorzaken uit te sluiten dit kan ik zelf uitvoeren scheeld toch weer in de kosten begreep dat nieuwe kacheradiateur rond de 80 euro zit dat is te overzien en de garage dealer er 3 uur voor berekend :-(
door Golf7tdiErHu
#2828326
Zowel bovenste als onderste kachelradisteurleiding even heet nadat auto liet draaien geruime tijd, maar toch geen warme lucht als kachel, climate controle vol aan zet op de hoogste stand. :-)
door Mari
#2828330
Dus....??? Je hebt een aanvoer en een retour... die zijn dus nagenoeg even "heet", maar voor warme lucht zal de gehele kachelradiator warm moeten zijn, dus voel eens voorzichtig in het midden van de radiator of ie daar ook warm is... Wanneer je radiator verstopt zit gaat de warme koelvloeistof direct via de retour terug...

Dealer kan wel 3 uur schrijven, maar bij hun staat waarschijnlijk in hun werkwijze dat ze veel meer moeten demonteren dan wat echt noodzakelijk is. Kachelradiator ligt er binnen 30 minuten uit...
Golf7tdiErHu vinden dit leuk
door Golf7tdiErHu
#2828364
Ben overal geweest niemand is duidelijk zelfs offertes laten maken En als koppakking zou zijn
Prijs laten maken.
Niemand die een C.O snuffelaar had ook.
Wil eerst zeker weten voordat de kop eraf gehaald word.
Wist niet dat er zoveel verschil in zat.
Ook via internet offertes laten maken.
En wil Goede onderdelen terug erop hebben Eldring pakkingen en Gates onderdelen.
Geen rotzooi en dure Castrol long-life olie en filters.
door Mari
#2828373
m535i schreef: 31 aug 2020 21:04 Bij mij waren ze ook heet. Toch zat het radiateur verstopt.
... omdat alles direct vanaf de aanvoerbuis direct via de retour terug gaat ipv deels door de radiator... de lucht die opgewarmd moet worden stroomt "middel" door de radiator, dus daar even voelen ;-)
door Golf7tdiErHu
#2832043
Heden na herhaaldelijk negatieve adviezen van volkswagendealer toch als eerste mijn Kachel radiateur/warmtewisselaar van mijn golf7 tdi 2.0ltr vervangen en voor de zekerheid ook een thermosstaat ook maar gelijk vervangen.
En Ja hoor de overdruk werd veroorzaakt door wel degelijk een verstopping in deze radiateur.
Was in 2,5 uur geklaard de klus viel al bij al niet tegen.
Het is dus een bekende storing kwaal en zeker bekend bij VW. In het expansie vat zit dus een zakje silicagel wat gaat oplossen na verloop van tijd en deze veroorzaakt dan deze verstopping ik heb dat ook gelijk eruit gelaten en alles goed gespoeld na demontage.
Had na montage nieuwe onderdelen gelijk weer warme lucht in mijn auto en kan iedereen aanraden om als eerst dit te checken mocht je dit bekent voorkomen ben nu klaar voor 79,- euro orginele valeo kachel radiateur en 25,- euro thermostaat en 11,- euro 2 rubber ringetjes en klemmen.
En bij VW bleven ze erbij dat koppakking eruit lag. En dat het mij rond de 2300,- euro ging kosten.
Kachel radiateur vervangen zou op 900,- euro komen.
Had uit voorzorg al een waterpomp en distributie set en multierien aangeschaft extra maar die bewaar ik voor later teller staat pas op 160.350 km nu en nog niet perse nodig werd gezegt dat de elektronisch geschakelde waterpomp ook defect zou kunnen zijn en dan de schuif over het schoeppenrad van deze niet opende en zodoende niet voldoende koelvloeistof rond zou pompen en daardoor er geen warme koelvloeistof aan zou komen bij mijn warmtewisselaar en daardoor geen warmte afgegeven werd.
Ben zeer verheugd dat ik toch forums raadpleegde eerst en op mijn eerste gevoel ben afgegaan dank voor jullie feedback ook Mari en M 535i.
Wens jullie een fijn weekend voor nu. ;-) :P
RobVrhff vinden dit leuk
door Mari
#2832142
Bij mij is destijds het gehele koelsysteem gespoeld om er zeker van te zijn dat alle rommel er uit was. Daar zijn ze bij de garage wel wat uurtjes mee bezig geweest...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]