VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door m535i
#2817826
Mijn koelvloeistof reservoir komt om de 1000-1500 km onder het minimum. Heb het gevoel dat als ik wat sportiever rij dat die dan eerder leeg raakt. Eergisteren naar Duitsland geweest. 700km gemaakt en volgende dag weer onder het minimum. Heb het gevoel dat die het via het dop eruit gooi, aangezien er koelvloeistof op het expansievat te zien is. Iemand enig idee?

Afbeelding
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817835
makkelijkste is even afpersen.
weet je exact waar je lekkage hebt.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817842
ja er word een druk van ongeveer 1 tot 1.3 bar op het systeem gezet.
de lekkage is dan gelijk zichtbaar want het spuit er uit dan.
het is niet echt een apparaat gewoon een soort blaaspompje met de juiste adapter voor jou dop.
door m535i
#2817846
Ik zal vragen of mijn garage dat kan. Bedankt, ik laat het nog weten. Ik twijfel of het niet aan me expansievat of het dop licht. Deze klikt niet lekker dicht zoals het hoort.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817847
het kan natuurlijk aan je dop of expansievat liggen maar om zekerheid te hebben.
is het het makkelijkste om af te persen.
als de slang in de buurt van het expansievat lek is kan het ook op en rond je expansievat nat zijn.
kans op lekkage is meestal groter dan dat de dop of het expansievat zelf kapot is.
maar alles kan natuurlijk kapot.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817861
wat voorn auto heb je dan ?
elec waterpomp of ?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817871
oke dat verklaart de waterpomp situatie.
in dit geval even uitlezen.
de pomp word goed gemonitord.
als er iets mis mee is is dit 9 van de 10x terug te vinden in de data.
al zou ik het vreemd vinden dat de pomp vastloopt de koelvloeistof moet dan zo heet worden dat,
het via het expansieventiel er uit komt.
hiervan zou je direct een fout moeten krijgen op het dashboard veronderstel ik.
door m535i
#2817873
Meerdere keren uit gelezen kwam niks uit. Heb de auto met 155.000km gekocht. Bij de eerste keer uitlezen gaf die wel de waterpomp aan bij 151.000 maar nu niet meer. Zal hem vandaag nog eens uitlezen. Expansievat nog niet vervangen omdat die nu nog netjes op pijl is al zo een 250km weer.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817896
wat voorn diagnose apparatuur gebruik je ?
want vind het vreemd als er geen melding van zou zijn namelijk.
door m535i
#2817903
Vanochtend weer leeg. Gisteren gekeken zat die nog op pijl. Ik heb het vermoeden dat die hem eruit gooit wanneer die met motor uit staat te blazen. Heb begrepen dat dit iets met de regeneratie te maken heeft. Net een nieuwe expansievat en dop gemonteerd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817920
de dop blaast de koelvloeistof er uit boven de 1.5 bar.
dit haal je normaal gesproken niet.
haal je dit wel is er zowieso een onderliggend probleem.
en dat de dop kapot zou zijn of het reservoir lijkt mij sterk bij zoon jonge auto nog.
daarom beginnen bij het begin en dan pas onderdelen vervangen.
vandaar dat ik zei eerst zekerheid hebben.
maar goed we gaan het meemaken.
ik raad je nog steeds aan om het systeem af te persen.
als je echt denkt dat het op het moment van regeneratie gebeurt dan moet of de koeler voor de uitlaatgas terugvoer lekken of de slangen hier heen.
betreft vcds twijfelachtig of deze versie de fouten weer zou geven durf het niet hard op te zeggen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]