VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
door Schika69
#2816949
Hallo,
Wie kan mij vertellen wat de naam van deze rubber is en of deze nog verkrijgbaar zijn.
Is voor golf3 cabrio, is onze huwelijksauto geweest.
Ik wil hem een beetje opknappen en deze rubber stoort mij enorm, ben ook bang dat de deur gaat roesten.

Ook trilt de auto licht in het stuur, banden zijn uitgebalanceerd, iemand een idee.

Alvast bedankt
Bijlagen:
Rubber deur
Rubber deur
Screenshot_20190307-165258_Samsung Internet.jpg (152.72 KiB) 938 keer bekeken
#2818568
Denk dat je deze bedoelt, wel even checken of het klopt qua bouwjaar en zo want ik heb maar wat geselecteerd.
https://www.ebay.de/itm/Turschachtdicht ... SwVcZcyAMd

Wat betreft het trillen in het stuur, omdat de wielen al gebalanceerd zijn kan het wel wezen dat een velg een beetje krom is.
Andere optie is dat een remschijf krom is die de trilling veroorzaakt.
Het te vast draaien van de wielbouten kan ook de remschijf vervormen wat een trilling veroorzaakt.
Normaal gesproken moet je iets van 100-120Nm aanhouden voor de wielbouten, als je wat vet gebruikt zou ik niet meer doen dan 100Nm.
Als de remschijven nog dik genoeg zijn kun je ze ook even wegbrengen om af te laten draaien, dan word hij weer mooi recht en glad, even netjes op moment aantrekken en dan weer proberen.
Of je moet de boel vervangen willen als de boel toch versleten is.
Gebruikersavatar
door MVW
#2818569
Of roestvorming tussen:
- remschijf en velg
- naaf en remschijf

Het is vrij makkelijk te controleren door even de remschijven te demonteren. Met een schuurpapiertje kun je alle roest wegschuren. Daarna de boel goed reinigen en weer in elkaar zetten. Gebruik geen kopervet o.i.d. tussen deze delen.
#2818616
MVW: Dat is ook nog een goede mogelijkheid ja.
Alleen ik gebruik altijd wel even een paar vette vingers om de naaf een beetje te voorzien van wat gewoon vet om roest te voorkomen.
Geen dikke laag smeren maar echt een heel klein beetje en uitwrijven, dit scheelt echt een hoop ellende tussen remschijf en naaf.
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]