VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Caddy
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Caddy2007
#2815094
Hallo,

Mijn Caddy SDI van 2007 is toe aan vervanging.

Ik wil weer een Caddy en zit te denken aan een 2010 upgrade model.
Echter wordt deze geleverd in 1.9 TDI en 1.6 TDI.

Welke is motorisch betrouwbaarder, zijn er andere voor of nadelen qua koppel, versnellingen enz. ?

Alvast dan voor reacties !
Gebruikersavatar
door JUUL
#2815095
De 1.9 TDI motoren van VW hebben een onverwoestbare reputatie. Of dit bij de wat nieuwere modellen ook zo is durf ik zo niet te zeggen. Wellicht kan iemand met een 1.6 de sterke en zwakke punten opnoemen ten opzichte van de 1.9 :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Knudde
#2815097
De 1.9 is mijn favoriet vanwege z’n reputatie. De 1.6 is een stuk nieuwer en valt wellicht in een betere Euro-norm waardoor je er in de toekomst langer mee in bepaalde regio’s/steden mag komen.
door Mari
#2815104
Onverwoestbaar wil ik niet zeggen, zitten er toch een paar tussen die problemen kunnen geven zoals de BLS met de krukaslagers...
door Mari
#2815150
Caddy2007 schreef:Wat houdt dat BLS is ? Geldt dat voor bepaalde bouwjaren ?
Niet alle 1.9 TDI motoren zijn van hetzelfde type... BLS is een van de types waar dus een probleem in kon zitten (krukaslagers)... Zo zijn er nog een aantal types meer met hun specifieke problemen.

Het TDI-forum heeft een wiki-pagina met best wel wat informatie daarover: http://wiki.tdiclub.nl/Hoofdpagina

1.9 TDI had ook mijn voorkeur, maar noodgedwongen moest ik in mei van dit jaar op zoek naar een andere auto... Er was weinig te vinden met een 1.9 TDI (leeftijd en weinig gelopen kilometers), dus uiteindelijk is het een 1.6 TDI geworden welke niet tegenvalt!
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]